Najnovije

  • Puls kao važan zdravstveni i sportski pokazatelj

    6. Aprila 2018.

    Bilo da ste aktivan sportaš ili rekreativac postoje određeni signali koje nam šalje naše tijelo, a koje bi trebalo da razumijemo te da se ponašamo u skladu sa onim što nam oni poručuju. Čak i da niste fizički aktivna osoba, što se nadam da nije slučaj, ovaj članak vam može koristiti. Informacije koje ću podijeliti…

  • Visokoproteinska ishrana – kratki vodič

    16. Novembra 2016.

    Kada je riječ o važnim makronutrijentima teško da možete naći korisniji nutrijent od proteina i to je tako sa razlogom. Protein osim što pomaže u održavanju i izgradnji mišićnog tkiva, također je esencijalan za zdravlje i funkciju ćelija. (više…)

  • Banja Luka BJJ Open Championship 2016: 19 medalja za Bosnae Team United Pound for Pound team

    7. Novembra 2016.

    Proteklog vikenda Banja Luka je bila domaćin otvorenog prvenstva u u brazilskoj jiu jitsi. Radi se o turniru koji se održao po prvi put u ovom gradu i to u organizaciji Sportskog saveza FENIX iz Banja Luke. Domaćin se pobrinuo da organizacija bude na besprijekornom nivou, zbog čega se nadamo da će ovaj turnir postati…

  • Strength war: Bodybuilder vs Jiu-Jitsu

    1. Novembra 2016.

    U novoj epizodi strength war vidjet ćete okršaj klasičnog bodibildera (NABBA bodybuilder Matt Smedley) i praktikanta brazilske jiu jitse J.T. Tenacitya. Takmičenje će se odraditi u obje discipline po tri vježbe u svakoj. U videu ispod pogledajte ko je izašao kao pobjednik. :) (više…)

Puls kao važan zdravstveni i sportski pokazatelj

0

Bilo da ste aktivan sportaš ili rekreativac postoje određeni signali koje nam šalje naše tijelo, a koje bi trebalo da razumijemo te da se ponašamo u skladu sa onim što nam oni poručuju. Čak i da niste fizički aktivna osoba, što se nadam da nije slučaj, ovaj članak vam može koristiti. Informacije koje ću podijeliti ovdje potpadaju više pod neko opšte znanje koje bi bilo korisno da svako od nas posjeduje, a ukoliko aktivno trenirate ili se bavite nekim sportom onda će vam svakako pomoći da kvalitetnije pratite svoje performanse na treningu.

Jednostavna definicija „pulsa“ (heart beat, pulse rate, pulse) bila bi da je to jedan od vitalnih znakova i važan pokazatelj zdravstvenog stanja našeg tijela. Mjeri se u vidu broja otkucaja srca odnosno srčanih kontrakcija u toku jedne minute (beats per minute – BPM). Srce funkcioniše kao „pumpa“, te pri svakom pumpanju krvi dolazi do širenja i skupljanja arterija. Puls može biti dobar pokazatelj zdravstvenog stanja pojedinca, ali naravno nije i jedini. Ritam otkucaja srca je podjednako važan. Dakle bitno je da otkucaji budu ravnomjerni, u suprotnom imamo pokazatelj potencijalnog zdravstvenog problema.

Mnogo je faktora koji utiču na visinu pulsa, tako aktivnosti poput treninga, spavanja, anksioznosti, stresa, bolesti ili konzumiranja lijekova značajno mogu uticati na razinu pulsa. Postoje određeni faktori koji dovode do povećanja odnosno smanjenja pulsa.

Razlikujemo tri osnovna stanja u kojima se možemo nalaziti kada posmatramo razinu našeg pulsa. Možemo imati normalan puls, to je kod odrasle osobe raspon od 60 do 100 otkucaja u minuti u stanju mirovanja, dok kod aktivnih sportaša može ići i do 40 otkucaja u minuti i smatra se normalnim. Stanje ubrzanog otkucaja srca naziva se tahikardija, a javlja se kada broj otkucaja u minuti u stanju mirovanja prelazi 100. Treće stanje je tzv. sporo srce ili bradikardija, kada je broj otkucaja u stanju mirovanja ispod 60.

Važno je da znate odrediti da li je vaš puls u normalnom rasponu. Jer bolest, povreda ili pretreniranost može dovesti do stanja gdje organi neće primati dovoljno krvi zbog čega neće funkcionisati normlano. Cilj ovog članka je da pokaže da puls može biti dobar pokazatelj da li je vaše tijelo u stanju pretreniranosti, te da li da odmorite taj dan ili da smanjite nivo vaše aktivnosti. Ukoliko sumnjate da postoji neki drugi razlog zašto se vaš puls razlikuje od nekog vašeg prosječnog pulsa, onda bi najbolje bilo da se konsultujete sa svojim doktorom i otklonite potencijalne sumnje.

Ispod možete pogledati listu koja pokazuje normalne otkucaje srca u zavisnosti od broja godina. Možemo primjetiti progresivno smanjivanje pulsa kod osoba od nekoliko mjeseci do doba adolescencije.

Kako da izračunate svoj puls?

Za izračun pulsa možete koristiti neki od aparatića za mjerenje ili jednostavno možete sami sebi izračunati puls koristeći se metodom od 10 sekundi.

    • Napipajte si puls na vrhu palca, na unutrašnjoj strani ručnog zgloba ili na vratu.
    • Blago pritisnite mjesto sa dva ili tri prsta dok ispod ne osjetite pulsirajuće kretanje krvi.
    • Izbrojte otkucaje u periodu od 10 sekundi, zatim broj otkucaja pomnožite sa šest. Dobit ćete iznos vašeg pulsa u minuti.

Današanja tehnologija je omogućila da puls izmjerite i koristeći se i vašim mobilnim telefonom. Na google-ovom marketu dovoljno je da ukucate ključnu riječ “pulse rate” i bit će vam ponuđeno nekoliko aplikacija sa kojim možete napraviti mjerenje. Aplikacije dosta tačno mjere puls. Obično je potrebno da svoj prst držite na dijelu predviđenom za kameru, dok aplikacija obavi potrebno mjerenje.

Koliki bi trebao biti moj puls dok treniram?

Dok ste u treningu normalno je da će se vaš puls povećati. Ovo se naziva aktivnim pulsom. Aktivni puls kao i puls u stanju mirovanja se razlikuje od osobe do osobe, te se mijenja sa godinama.

Općenito zdrav aktivni puls je 60-80% vašeg maksimalnog pulsa. Vaš maksimalni puls okvirno dobijete jednostavno oduzimajući vaše godine od broja 220.

220 – vaše godine = vaš maksimalni puls

 

// Mahir Zuka

www.workout.ba

Visokoproteinska ishrana – kratki vodič

0

Kada je riječ o važnim makronutrijentima teško da možete naći korisniji nutrijent od proteina i to je tako sa razlogom.

Protein osim što pomaže u održavanju i izgradnji mišićnog tkiva, također je esencijalan za zdravlje i funkciju ćelija.

Priča o starom samuraju i njegovim učenicima – kako reagovati na zavist, mržnju, uvrede i zlobu

0

Samuraj je grupu učenika, i obučavao  ih mudrosti i ratnim vještinama. Jednog dana, za vrijeme obuke, došao je mladi ratnik, poznati po svojoj grubosti i okrutnosti.

Zdrav UM: Uljepšajte si dan na ova četiri načina

0

„Sretan i ispunjen dan je za svakog od nas različit“, kaže Bobbi Anderson, life-coach i psihologinja…. Za nju je sretan dan ispunjen s ljubavlju, smirenošću i mirom. Međutim, ona sreću pokušava pronaći čak i u momentima tuge, razočarenja i haosa.

Stimulacija lučenja hormona rasta (HGH) prirodnim putem

0

Osnovna uloga hormona rasta u našem tijelu je rast tkiva (mišićnog) i organa. Pravilno lučenje hormona rasta je od ključnog značaja u prirastu mišićne mase (posljedica treninga, posebno treninga snage). Lučenje hormona rasta je na najvišem nivou u mlađem dobu dok ubrzano rastemo i razvijamo se, a nivo lučenja hormona rasta postepeno počinje da opada kako starimo. Pol takođe igra važnu ulogu u lučenju hormona rasta koji proizvodimo, pa možemo da zaključimo da žene ozbiljno prednjače.

Kako jesti ukoliko se odlučite za keto dijetu

1

Jedno od najčešćih pitanja koja se tiču keto-dijete odnosi se na pravilan odabir namirnica. Da, cilj nam je da što brže dođemo do stanja ketoze ( tj. pojave ketonskih tijela u krvi kao alternativnih izvora energije, u koncentraciji od 0,5 – 5 mmol/L) , kao i da se u tom stanju dovoljno dugo održimo. Da, cilj nam je da naše tijelo natjeramo da maksimalno koristi masti kao izvor energije, ali nas u tome mogu spriječiti skriveni izvori „svarljivih“ ugljenih hidrata, kao i previše proteina (amino kiselina) na meniju ( glikoneogeneza).

Anketa

Kako vam se dopada novi workout.ba logo?

  • Odličan je. (50%, 9 Votes)
  • Volio/la bih majicu sa takvim logom. (28%, 5 Votes)
  • Može proći. (11%, 2 Votes)
  • Ne sviđa mi se. (11%, 2 Votes)

Ukupno glasača: 18

Loading ... Loading ...
PIK

Motivirajući citati

“Za dvadeset godina, bit ćete više razočarani stvarima koje niste učinili nego onima koje jeste. Zato isplovite iz sigurne luke. Istražujte. Sanjajte. Otkrijte.”

— Mark Tven
error: Sadržaj je zaštićen od kopiranja.