Vježbe sa vlastitom težinom su sve popularnije u svijetu fitnessa radi svoje praktičnosti i jednostavnosti, i radi toga što ne zahtijevaju neke sprave ili odlazak u teretanu. ”Plank” je jedna forma vježbe sa vlastitom težinom koja nikada neće izaći iz mode, i to je jedna od najefektivnijih vježbi koje možete raditi sa vlastitom težinom.

Screen-Shot-2015-04-23-at-2.42.19-PM

Trbušni mišići pružaju podršku leđima i kičmenoj moždini, pa tako i igraju vitalnu ulogu u prevenciji povreda mišića leđa. Kako bi se ta funkcija uspješno realizovala, trbušni mišići moraju biti jaki i moramo ih trenirati redovno. Redovno izvođenje ”plank” vježbe je odličan način da ojačate vaš trup, a također i da ojačate i dodatno osigurate vašu kičmu.

Zašto izvoditi ”plank”?

1.Poboljšat ćete definiciju trupa i kompletnu izvedbu

”Plank” je idealna vježba za abdominalne mišiće upravo zato što u rad uključuju sve velike mišićne grupe uključujući transversus abdominis, rectus abdominis, musculus obliqus externis i gluteus.

Ne bi se trebala zapostaviti nijedna od navedenih mišićnih grupa, jer svaka od njih ima značajnu ulogu. Ukoliko ojačate ove mišićne grupe, primijetit ćete sljedeće:

-kod m.transversus abdominis će biti povećana sposobnost podizanja većih težina.

-kod m.rectus abdominis će biti poboljšan sportski performans, posebno kod skokova. Ova mišićna grupa je također odgovorna kod dobrog ”six pack” izgleda.

-kod m.obliques će biti poboljšan kapacitet za savijanje trupa u stranu i kod za pregibanje u zglobu kuka

-kod m.gluteus će biti poboljšano držanje leđa i jaka, zaobljena zadnjica.

2.Smanjit ćete rizik od povrede leđa i kičmene moždine

”Plank” je tip vježbe koji vam dozvoljava da gradite mišiće a da ne izlažete kičmu ili kukove velikom pritisku. Redovno izvođenje ove vježbe ne samo da reducira bol u leđima, nego također jača vaše mišiće i osigurava jaku podršku za cijela vaša leđa, posebno u području gornjeg dijela leđa.

3.Osjetit ćete povećanu energiju vašeg cjelokupnog metabolizma

”Plank” je odličan način za izazov vašem cjelokupnom tijelu jer izvođenje ove vježbe svakodnevno će sagoriti više kalorija nego druge tradicionalne vježbe kao što su trbušnjaci ili sklopka. Mišići koji jačaju ovom vježbom na dnevnoj bazi će osigurati da sagorijevate više energije čak i kad ste neaktivni. Ovo je jako bitno u slučaju da provodite većinu svog vremena sjedeći ispred računara. Također, ukoliko svakodnevno izvodite ovu vježbu-to će osigurati da vaš nivo rada metabolizma ostaje povišen tokom cijelog dana, pa čak i dok spavate.

4.Znatno ćete poboljšati vaše tjelesno držanje

Redovno izvođenje ove vježbe će poboljšati vašu sposobnost da imate ispravnu i stabilnu tjelesnu posturu (držanje tijela). Kroz jačanje vašeg trupa bit ćete u mogućnosti da popravljate vašu posturu u svakoj situaciji, jer će mišići abdomena biti usklađeni sa držanjem mišića vrata, ramena, prsa i leđa.