Zato što trčanje mijenja život ljudima više nego što neko ko nikad nije trčao može zamisliti.

Trčanje je više od samog trčanja

Trčanje ne znači samo skakati s noge na nogu nekoliko kilometara dnevno, trčanje je životna filozofija koja mijenja pogled na svijet svakome ko se počne baviti ovom aktivnošću. Tijelo se počinje mijenjati, navike se počinju mijenjati, način razmišljanja, prehrane, čak se ljudi s kojima se družimo mijenjaju (novi ljudi zamijenjuju stare)… Sve ove promjene su promjene na bolje.

Informiraj se

 

Odlučili ste – počinjete trčati.

  • Da li ste spremni za jedan takav korak?
  • Imate li trening plan?
  • Znate li gdje ćete trčati?
  • Da li ste sebi odredili cilj koji želite postići u trčanju?

Ovo su samo neka pitanja na koja treba odgovoriti prije nego što počnete s trčanjem. Informacije koje će vam pomoći možete dobiti na trkačkim web stranicama, od iskusnijih trkača ili trenera trčanja. Jedan od načina je upisivanje u školu trčanja gdje je sve prilagođeno početnicima koju vode treneri koji mogu svojm savjetima usmjeriti vaš trkački razvoj u dobrom smjeru.

Trening plan trčanja

 

Postoji bezbroj trening programa trčanja na internetu. Koji je odgovarajući za vas? Niti jedan. Svako od nas se razlikuje po godinama, spolu, građi, ciljevima, brzini napredovanja, karakteru, i ostalim karakteristikama. Idealno bi bilo da svatko ima svoj individualni program trčanja.

Principi tog programa moraju biti:

  • postepeni porast opterećenja,
  • kontinuitet,
  • usmjerenost prema cilju,
  • strukturiran i uravnotežen trening plan,
  • uvažavanje potreba svakog pojedinca prema njegovim raspoloživim sredstvima(vrijeme, novac, trenutno stanje organizma…).

Na početku treninga je obavezno se zagrijati laganim trčanjem, razgibavanjem i dimamičkim istezanjem, a na kraju treninga statičko istezanje i rastrčavanje. Na taj način vaš trening dobija strukturu i zadovoljava sve standarde ozbiljnog treninga.

Patike za trčanje

 

Došao je i taj dan kada ste odlučili krenuti s trčanjem, ali ste se sjetili da nemate odgovarajuće patike za trčanje. Nema veze, to nije razlog za odustajanje. Slobodno nastavite trenirati u starim patikama prvih par sedmica dok ne kupite svoje prve trkačke patike.

U prvim sedmicama se trče kratke distance tako da tanak đon ili zatvorene i tvrde patike neće raditi neke veće probleme. No, kako vrijeme prolazi i vi ulazite u sve bolju formu, trčite duže distance, izlažete vaš lokomotorni sustav velikim udarcima i tada se može desiti da zbog neadekvatne obuće zaradite prve trkačke povrede. Čim vaši treninzi pređu distancu od 5 km ili vremenski duže od 30 min obavezno nabavite patike za trčanje.

Prehrana

 

Naš organizam se počinje buditi kada počnemo trenirati. Vraća se u svoje prirodno stanje. Zato mu je potrebno što više prirodne hrane. Troši više energije, oslobađa se masti i toksina, uspostavlja ravnotežu. A prirodna ravnoteža znači da sve što potrošimo treningom nadoknadimo hranom.

Tijelo traži svježe voće i povrće jer su mu njihovi mikronutrijenti potrebni za normalno funkcioniranje. Minerali i vitamini se nalaze u svježem voću i povrću u svom prirodnom obliku i samo takvi se mogu apsorbirati u organizam.

Početničke tegobe

 

Često se dešava da početnici u trčanju osjete tegobe, u kuku, koljenu ili nekom drugom zglobu. To su početnicke tegobe u trčanju. Kako one nastaju?

Postoje dva sistema u organizmu koja su dominantna kod trčanja, to su:

  • kardiovaskularni
  • lokomotorni

Kardiovaskularni sistem (srce, pluća, krvotok) se mnogo brže razvija i adaptira na trenažne napore od lakomotornog (kosti, zglobovi, mišići).

Lokomotorni sistem u velikom postotku čine tvrda tkiva (kosti, zglobovi, ligamenti i tetive) i ta tkiva se sporije adaptiraju na opterećenja koja dolaze iz vanjske sredine, tj. trenažna opterećenja.

Najčešća greška koju početnici prave je da su vođeni osjećajem dobre kondicije trče distance za koje njihovi zglobovi još uvek nisu spremni. Na taj način dolazi da do raznih oštećenja, a najčeće je to upala tetive. Najbolja prevencija u ovom slučaju je strpljivo i lagano povećanje distance trčanja.

Počeci trčanja – najljepši period vašeg trkačkog staža

 

Entuzijazam kod onih koji su početnici u trčanju je nevjerovatna pokretačka sila. Na to utiču brojni faktori:

  • Tjelesni – zbog osjećaja snage i opuštenosti poslije treninga kada tijelo izlučuje endorfin
  • Psihološki – zbog izlaska iz zone komfora, razvoja samodiscipline, samopouzdanja i samopoštovanja
  • Socijalni – zbog upoznavanja novih ljudi koji se isto bave trčanjem

Gore navedeno je više nego dovoljno razloga zašto početi trčati. Napravite tu životnu promjenu za koju je došlo vrijeme. Pokrenite se, obucite patike i krenite trčati.

Izvor: trcanje.hr