WHEY protein se smatra najkvalitetnijim proteinskim preparatom u dosadašnjoj praksi i najboljim izvorom proteina, aminokiselina (BCAA) i najboljim izborom ukoliko želite da odaberete pravi preparat za nadopunu svoje ishrane.  Postoje dvije vrste proteina koji se dobivaju od mlijeka, a to su kazein i upravo whey protein.

Whey se dobiva prilikom pravljenja sira od kravljeg mlijeka, a sirutka, kao nus produkt tog procesa, koristi se za pripravu Wheya. Nijedna od prirodnih namirnica ne sadrži Whey protein, on se samo nalazi u raznim proteinskim suplementima ili nekim sličnim pićima. Od namirnica u kojima možemo naći visoki udio proteina izdvajamo:

-crveno meso (20% proteina)

-pileće ili pureće meso (20% proteina)

-jaja (8% proteina)

-sir (10-30% proteina)

-riba (20% proteina)

Što se tiče samog Whey proteina, on se može naći u dvije vrste: izolat i koncentrat. Izolat Whey proteina je protein u svom najčistijem obliku, a izolat se dobiva uklanjanjem masti i laktoze, i taj izolat sadrži čak do 90% čistog proteina. S druge strane, koncentrat Whey proteina sadrži nizak nivo masti, ali ima izrazito visok nivo biološke vrijednosti, i on je obično do 75% čisti protein.

U distributerskim prodavnicama suplemenata možemo naći pakovanja Whey proteina u tri oblika: Izolat, Koncentrat i Mix ova dva. Koncentrat ima visoki udio masti i laktoze, te nekih 75% proteina, tako da je on i najjeftiniji, ali i najmanje kvalitetan (mada je prilično kvalitetan sam po sebi u odnosu na cijenu). Izolat je u potpunosti oslobođen od masti i laktoze, ne sadrži ugljikohidrate i ima najviši nivo proteina po obroku (do 90%), i on je kvalitetniji od izolata, ali i cijena mu je skuplja. Najviše se kupuje upravo Mix ova dva tipa proteina, jer je on kombinacija izolata i koncentrata, poprilično je kvalitetan i posjeduje visoki nivo aminokiselina, a cijena je jako pristupačna.

Bodybuilderi, atletičari i svi ostali sportisti koji rade na izgradnji čiste mišićne mase uveliko koriste ovaj preparat, jer je njegova primarna funkcija opskrbljivanje mišića proteinima i aminokiselinama neophodnim za oporavak mišića nakon treninga.

Whey protein je tzv.”brzoopuštajući” protein, koji se jako brzo razgrađuje u organizmu i dolazi u kratkom vremenu na potrebna mjesta. Upravo zbog toga se konzumira poslije treninga kao PWM (post-workout meal ili obrok poslije treninga) kako bismo istrošene zalihe u organizmu brzo nadoknadili.

Kada govorimo o biološkoj vrijednosti proteina Whey, istraživanja su pokazala da je njegova biološka vrijednost (BV) čak i do 170. (BV jaja je 100, a BV goveđeg mesa je oko 75).

Pored koristi kod dobivanja mišićne mase kod bodybuildera, Whey protein ima pozitivne efekte i kod ljudi koji žele da smršaju (jer je hranjiv, a ne sadrži masti, ili ih ima u malim količinama), kod početnika kod treninga sa tegovima, vegetarijanca i igrača raznih sportova koji žele povećati mišićne performanse.

 

Kada konzumirati Whey?

Već smo spomenuli da se Whey koristi kao PWM, stoga, najbolje je da se koristi odmah poslije treninga, kada su proteini najpotrebniji organizmu. Obično se uzima u kombinaciji sa ugljikohidratima, a najčešća kombinacija je Whey+dextroza, što je ustvari i najidealniji obrok poslije treninga.

Whey protein se može koristiti i ujutro za doručak, a najčešće se uzima također sa ugljikohidratima, ali ovaj put je najbolje da se kombinuje sa žitaricama obzirom da se radi o doručku.

Također, može se koristiti i kao obrok prije spavanja, ali u to vrijeme je mnogo svrsihodnije koristiti Kazein (protein iz mlijeka), jer se on puno sporije opušta u organizmu.

Količina koju ćete konzumirati zavisi od vaše tjelesne težine, ali u pravilu uzima se jedna do dvije mjerice poslije treninga (ukoliko mjerica sadrži 25grama proteina).

Nus pojave?

Često pitanje koje se nameće vezano za Whey jeste da li on ima neke neželjene efekte na naš organizam.

Odgovor je : NE! Još uvijek nije bilo dokazanih nuspojava Whey proteina, osim kod osoba koje su alergične na mliječni protein ili kod osoba koji iz zdravstvenih razloga ne mogu koristiti mliječne proteine. Ukoliko mislite da ste jedna od spomenutih osoba, obavezno se posavjetujte sa doktorom prije upotrebe Whey proteina!