Tražite način da brže nabacite mišićnu masu i brže se oporavite nakon treninga? Onda svakako trebate proteinski suplement u svojoj ishrani. Međutim, danas postoji stotine dostupnih proteinskih suplemenata. Od whey proteina, do proteina soje i kazeina. Svaki od ovih proteina ima svoju ulogu. Neke od ovih vrsta se odmah apsorbuju, dok drugi trebaju duže vremena da se probave. Također ćete se susresti i sa suplementima koji sadrže miks proteina koji se brzo apsorbuju i onih koji se sporo probavljaju.

Sa toliko dostupnih opcija, ponekad je teško odrediti koja vrsta proteina najbolje funkcioniše. Međutim, izbor najboljih suplemenata za vas zavisi od vaših ciljeva, dijete i treninga. Kazein i whey protein predstavljaju osnovu u ishrani svakog bodibildera. Bilo da želite postati veći, smršati ili dobiti na snazi, ovi suplementi će vam pomoći u postizanju tih ciljeva.

Kako whey protein funkcioniše?

 

Važno je razumjeti kako whey i kazein protein funkcionišu. Whey protein se brzo apsorbuje u krvotok, što ga čini odličnim post-workout obrokom. Ovaj suplement se probavlja u roku od 90 minuta ili manje. Najviši nivo aminokiselina u krvi se javlja u periodu od 90 do 120 minuta nakon unosa. Stoga, za optimalne rezultate unosite proteinski šejk prije ili poslije treninga. Whey protein se ne bi trebao konzumirati kasno navečer osim ukoliko ne trenirate kasno.

Whey ima mnoge koristi u odnosu na druge vrste proteina. Pored toga što se brzo apsorbuje sadrži i aminokiseline koje tijelo ne može samo proizvesti. Osim toga predstavlja idealan miks gotovih nutrijenata kako biste tijelo obnovili energijom nakon napornog treninga. Istraživanja su pokazala također da whey stimuliše sintezu proteina i pomaže brži oporavak mišića između treninga. U usporedbi sa kazeinom, whey protein sadrži veći nivo leucina koji predstavlja aminokiselinu koja je zadužena za mišićni oporavak i sprečavanje katabolizma.

Da li trebate kazein protein u svojoj ishrani?

 

Kazein je najpoznatiji po svojim anti-kataboličkim učincima, sporoj probavi i visokom sadržaju aminokiselina. Kazein sadrži preko 80% mliječnog proteina. Sporo se apsorbuje u krvotok i na taj način omogućava postepen izvor nutrijenata i aminokiselina. Također sadrži kalcij iz mlijeka, što ojačava vaše kosti i pomaže u sprečavanju osteoporoze. Zbog svoje spore apsorpcije kazein se preporučuje prije spavanja. Ovaj protein hrani vaše mišiće dok spavate. Nakon pijenja kazein šejka, najveću količinu aminokiselina u krvotoku ćete dostići nakon četiri sata. Ovaj hranjivi napitak drastično usporava razgradnju proteina i potpomaže rast mišića. Jedini nedostatak je što može uzrokovati nadutost i probavne smetnje kod osoba koje ne podnose laktozu.

Postoje mnogi suplementi koji sadrže i kazein i whey kako bi osigurali rast mišića 24/7. Različite stope apsorpcije mogu povećati sintezu proteina. Ovisno o vašem budžetu, možete koristiti suplemente koji sadrže miks kazeina i wheya ili ih možete konzumirati odvojeno. Obratite pažnju na svoju ishranu i pobrinite se da se vaša konzumacija protein šejkova uklapa u vaše makronutrijente. Pretjeran unos proteina može dovesti do debljanja, stoga je važno da pazite na svoj dnevni unos proteina.

// workout.ba