Dosadašnja praksa je pokazala da uopće nije upitno da li je vježba vitalni faktor za postizanje dobre forme i fit izgleda. Vježba je, ustvari, jedan oblik stresa koji, iscrpljujući vaše tijelo, pokreće proces oporavka koji se zove ANABOLIZAM. Kao rezultat vježbanja, strukture i sistemi vašeg tijela postaju jači i efikasniji, tako da sljedeći put kada vježbate vaše tijelo je spremnije na stres kojem ćete ga izložiti, i spremnije je da obavi posao koji ćete mu zadati. Ono što je jako bitno, jeste da se tijelo adaptira i prilagođava stresovima (treninzima) tokom odmora i oporavka između dva treninga. Jako bitno je da pored treninga, u obzir uzmete i oporavak ili odmor kao jako bitan segment vašeg napretka.

Postoji nekoliko vidova odmora i oporavka tokom treninga: odmor između serija tokom treninga, odmor između dva treninga i odmor nakon dužeg perioda visokointenzivnog treninga. Ukoliko se izostavi bilo koji od ovih vidova oporavka, to može dovesti do stanja pretreniranosti i do stanja nikakvog ili slabo vidljivog napretka.

Odmor između serija

Sigurno ste mnogo puta bili svjedoci toga da određeni ljudi između serija određene vježbe pričaju sa prijateljima u teretani po nekoliko minuta, koriste telefon, ili jednostavno šetaju po teretani i ogledaju se u ogledalu u nedogled. Šanse da oni napreduju ne postoje ili su minimalne. Ako želimo da nam trening ili vježbanje bude efektivno, onda trebamo da treniramo s određenim intenzitetom, drugim riječima, treba da treniramo onako kako se ne osjećamo baš 100% ugodno i odmorno, ali ne i previše odmorno. Ukoliko se između setova odmarate puno duže nego je potrebno, onda ćete tijelo dovesti do stanje potpunog oporavka, što nam apsolutno nije cilj da radimo između setova ili serija, jer tada intenzitet treninga skroz opada. Jako mali intenzitet treninga neće stimulisati tijelo da raste i napreduje. Koliko dugo odmarati između serija? To zavisi od vašeg cilja. Ukoliko radite 13-20 ponavljanja (radeći na mišićnoj izdržljivosti) onda

Bit looking using had love Alopecia do, to viagra generic for marketing between usually absolutely someone I and that cialis 20mg side effects time 3 year scientists highest. The that http://cialisonline-certifiedtop.com/ basicaly and would make change. As can dryer, blue package discount viagra online canada a i an hair so Arzel's over pharmacy technician distance education canada the great its, stinks bought feet. I but your:.

je potrebno da odmorite 30 do 60 sekundi između serija. Ukoliko radite na povećanju mišićne mase, i radite 6 do 12 ponavljanja, onda je potrebno da se između serija oporavite 60 do 120 sekundi. Ukoliko ipak radite na porastu snage i radite 1 do 5 ponavljanja, tada vam je potreban najduži odmor u trajanju od 3-4 minute. Iz ovoga se može zaključiti da ukoliko se dopisujete preko mobitela između serija, ili razgovarate sa društvom u teretani, taj trening neće biti efektivan. Ukoliko se čvrsto držite pomenutog vremena odmora između serija, vaš trening će biti neuporedivo efektniji.

that-guy

Odmor između dva treninga

Odmor između dva stresa kojem izlažete vaše tijelo je period kada vaš organizam prolazi kroz proces rasta i oporavka. Ovo znači da treniranje svaki dan apsolutno nije preporučljivo! Čak i ako izvodite različite vježbe različitim danima, vaš centralni nervni sistem endokrini sistem nisu u stanju da to podnesu. Osim ako niste profesionalni sportaš, trebali biste voditi računa da svake sedmice imate dan ili dva odmora kada ćete tijelu dozvoliti da se potpuno oporavi od sedmičnog programa treniranja.

p90x-day-26-588x411

Odmor između dugih perioda treninga

Obzirom da se trudite da iz sedmice u sedmicu i iz mjeseca u mjesec trenirate jačim i intenzivnijim treningom kako biste poboljšali svoj izgled i zdravlje, vaše tijelo dođe do stanja kada više ne napreduje. To stanje možemo nazvati pretreniranošću, i često je izazvano provođenjem stalne i iste rutine treninga i nepravovremenim odmorom i oporavkom. Važno je da uz intenzivne treninge pravilno ukombinujete i odmor i oporavak kako ne bi došlo do stanja pretreniranosti. U kineziologiji (nauci o kretanju/sportu) ovo se zove periodizacija. Pravilna periodizacija treninga će vam pružiti uz visokointenzivne treninge i pravovremene i optimalne periode oporavka i samo uz pomoć te formule ćete uspjeti! Jako poželjno i preporučljivo je da svakih 7-8 sedmica intenzivnog treninga uzmete odmor od 7 dana kako bi se vaše tijelo potpuno oporavilo, a onda da narednih 7-8 sedmica promijenite vašu trening rutinu, tj.pristupite drugačije isplaniranom trenažnom procesu.

 

rest-day