Trenirate već neko vrijeme, potreban Vam je dodatak ishrani, želite brži oporavak nakon treninga i riješili ste da kupite protein. Sljedeće pitanje je – koji protein odabrati? Od toliko različitih proizvođača, vrsta, ukusa… koji protein je najbolji? Na šta bi trebalo da obratite pažnju?

Suplemenata ima zaista mnogo, a protein je jedan od najtraženijih suplemenata kako među rekreativcima tako i među profesionalnim sportistima. Poznato je da osobe koje treniraju imaju povećanu potrebu za unosom proteina. Često to nije lako izvodljivo uraditi samo putem hrane, jer bi bilo potrebno unositi velike količine hrane pretežno životinjskog porekla što dosta opterećuje stomak, a pri tom i nosi sa sobom određenu količinu (loših) masti. Sa druge strane, hrani je potrebno i više sati kako bi se apsorbovala i kako bi tijelo najzad dobilo ono što mu treba.

Proteini su gradivni materijal u našem tijelu, pa isto tako i gradivni materijal za naše mišiće. Stoga ukoliko želite da izgradite veću mišićnu masu ili samo da održite postojeću težinu, pa čak i da smršate – proteinski dodatak će se savršeno uklopiti.

Preporučujemo da protein konzumirate nakon treninga, kada je to tijelu najpotrebnije, najbolje sa vodom kako se ne bi otežalo varenje sa mlijekom. U toku dana, možete imati i dodatni proteinski obrok ili eventualnu zamjenu za obrok. Za one koji žele da povećaju postojeću težinu proteinski šejk bi bio samo dodatni obrok, dok za one koji su na dijeti protein može biti zamjena za obrok.

Svakako, ishranom treba unijeti bar 80%, dodaci ishrani ne mogu i ne treba da budu potpuna zamjena za hranu.

I sada, riješili ste da kupite protein. Međutim, nailazite na mnoštvo proizvođača, različitih vrsta proteina, različite šarene kutije, cijene koje se dosta razlikuju i pitate se – koji protein da odaberem?

U nastavku je nekoliko savjeta, na šta bi trebalo da obratite pažnju.

1) Vrsta proteina – pogledajte koja je vrsta proteina u pitanju. Protein surutke je visoko cijenjen protein među sportistima, jer sadrži dosta BCAA amino kiselina (amino kiselina razgranatog lanca) i veoma brzo se apsorbuje što ga čini gotovo idealnim za konzumiranje nakon treninga. Pored proteina surutke, mnoge proteinske mješavine sadrže i protein iz jaja, goveđi protein, kao i protein iz mlijeka (kazein) koji je poznat po tome što se postepeno apsorbuje hraneći vaše mišiće tokom višesatnog perioda. U prijevodu, proteinski blendovi (mješavine) mogu biti vrlo dobra zamjena za obrok. Izolat proteina surutke je uglavnom najskuplji protein, jer je tehnološkim procesima doveden “do savršenstva” – najbrža apsorpcija, minimum masti i ugljenih hidrata, ali moje lično mišljenje je da za jednog rekreativca nije neophodno da to bude izolat proteina surutke. Koncentrat proteina surutke ili mješavina izolata i koncentrata je sasvim u redu.

2) Izbjegavajte biljne izvore proteina – proteini iz biljnih izvora nemaju kompletni sastav amino kiselina i jeftiniji su. Mnogi jeftiniji proteini uglavnom sadrže biljne izvore proteina – soju, pšenicu, itd… Sve je veći broj istraživanja koja ne idu u prilog velikom unosu soje.

3) Procenat proteina – provjerite koliko grama proteina proizvod sadrži po jednoj merici. Uglavnom se ti procenti kreću od 65 do 80%. Svakako, što više, tim bolje.

4) Masti i ugljeni hidrati – pogledajte i sastav masti i ugljenih hidrata. Uglavnom svi proizvodi sadrže veoma malu količinu masti i ugljenih hidrata, što je neizostavno zbog prijatnog ukusa. Čak i ako ste na dijeti, ne treba da vas brine 3-4 g ugljenih hidrata koji se nalaze u jednoj mjerici proteina, to je zaista malo.

5) Pakovanje i cijena – pogledajte sastav i uporedite pakovanje i cijene. Uglavnom se veća pakovanja više isplate, ekonomičnija su. Pakovanja su obično 500 g (15-ak mjerica), 900 g (30-ak mjerica) kao i 2,27 kg (oko 70+mjerica) a za one koji su spremni da kupe još veće pakovanje postoje i pakovanja od 4-5 kg.

6) Kupujte provereno – budite sigurni da kupujete provjereno, tj. da je uvoznik ovlašćtn i da je proizvod provjeren i testiran, te da posjeduje deklaraciju na domaćem jeziku. Nemojte se igrati sa svojim zdravljem kupujući od neprovjerenih dobavljača.

7) Ukus – uglavnom se danas proizvođači sve više takmiče u ukusima. Preporučujemo da se raspitate u vezi utisaka o okusima različitih proteina. Ukusi se razlikuju, pa zbog toga u našem asortimanu možete naći zaista široku paletu ukusa – od klasične čokolade, vanile, pa do kombinacija tipa jagoda-bijela čokolada, čokolada-lješnik, čokolada- kokos, kapućino, i dr. Neki vole slađe ukuse, neki vole blaže ukuse, određeni proteini su teže rastvorljivi, drugi su bolje rastvorljivi, neki više pjene, neki manje…

8) Ostali sastojci – pogledajte i ostale sastojke. Neki proteini imaju dodatnu smjesu digestivnih enzima što omogućava bolje varenje i apsorpciju. Ukoliko ste osjetljivi na gluten, obratite pažnju da je proizvod “gluten free”. Takođe pogledajte koji zaslađivač je u pitanju i da li ste možda osjetljivi na neki od sastojaka.

Ukoliko trebate preporuku i želite kupiti kvalitetan protein obratite nam se putem naše facebook stranice ili putem našeg PIK profila.

Prilagođeno sa: pansport.rs