Novo istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u časopisu Journal of the American College of Cardiologi, otkriva da vježbanje može pomoći u regulaciji holesterola i prevenciji visokog nivoa holesterola kasnije u životu.

 

Prethodna istraživanja su pokazala da visok nivo holesterola može povećati rizik od nastanka srčanih bolesti, srčanog i moždanog udara. Vježbanjem se održava zdravlje kardiovaskularnog sistema, smanjuje nivo lošeg (LDL) i povećava nivo dobrog (HDL) holesterola.

U istraživanju je učestvovalo više od 11.400 muškaraca u dobi od 20 do 90 godina. Naučnici su mjerili nivo ukupnog holesterola, LDL holesterola, triglicerida i HDL holesterola. Učesnici su potom trčali na pokretnoj traci kako bi naučnici mogli izmjeriti njihov nivo fizičke kondicije.

Muškarci slabije fizičke kondicije su imali veći rizik od nastanka povišenog nivoa holesterola, i to u ranim tridesetim. S druge strane, muškarci dobre fizičke kondicije su imali manji rizik od nastanka povišenog nivoa holesterola, i to u narednih 15 godina.

Vježbanje je ključno za postizanje dobrog kardiovaskularnog zdravlja. Redovna fizička aktivnost i održavanje dobre fizičke kondicije pomaže u prevenciji bolesti kardiovaskularnog sistema, srčanog i moždanog udara.

 

Stručnjaci preporučuju da sedmično vježbate barem 150 minuta umjerenim intenzitetom ili 75 minuta pojačanim intenzitetom. Da biste tu kvotu ispunili sasvim je dovoljno da vježbate oko 20 minuta dnevno.

Izvor: centarzdravlja.rs