Pored ishrane i redovnog treninga jedan od bitnih faktora da bi se postavili temelji za izgradnju mišića jeste san. Dužina i kvalitet vašeg sna će uveliko utjecati na stepen do kojeg  će se mišići oporaviti od vježbanja, kao i koliko će rasti.

Kvalitetnim snom i odmorom našeg mozga smanjujemo podložnost upalama, jačamo imunološki sustav a pojačavamo proizvodnju hormona rasta koji utječe na izgradnju stanica, mišićne mase, jačih kostiju i bolji rad svih organa u organizmu.

HORMON RASTA (GH)

Tokom sna tijelo proizvodi hormon rasta (GH). Hormon rasta doseže svoj “vrhunac” proizvodnje 30-40 minuta nakon što utonete u san , ali i nakon tog perioda hormon rasta se konstatno proizvodi. Zbog toga je jako bitno da vaš san bude kontinuiran i bez prekida.

FAZE SNA

San nam dolazi u nekoliko faza.

Faze spavanja

Prva faza je tranzicija između polusvijesti i stvarnog spavanja ( ova faza uzima oko 5 % normalnog ciklusa spavanja)

Druga faza je non-REM (oko 50% ukupnog vremena spavanja)

Treća faza je kada uđete u „delta san“ non-REM faza.
Ovaj period sna je najznačajniji jer ova faza  najviše obnavlja naše tijelo.  “Delta san’ je  period u kojem će vaše tijelo osloboditi hormone rasta koji su neophodni za mišiće i popravak tkiva. Delta faza je suština spavanja ali se ne može postići bez prve dvije faze.

I zadnja faza sna je REM faza što čini 20-25% vašeg spavanja. Ovo je period  sna u kojem sanjate i vaše tijelo postaje aktivno.

ZAKLJUČAK

zakljucak

Kao što su mnoga istraživanja dokazala , san je bitan iz dosta razloga. Za svakog ko trenira ili se bavi nekim sportom, san je važan jer obnavlja funkcije mozga i priprema tijelo za nove intenzivne treninge. Spavanje također poboljšava oporavak mišića kroz sintezu proteina, zatim tokom sna proizvodi se hormon rasta. Osam do deset sati kvalitetnog i kontinuiranog sna će pripremiti vaš organizam za nove treninge, osigurati oporavak i rast mišićne mase.