U posljednje vrijeme postoji veliki interes među sportašima o ishrani i suplementima koji utiču na crijevnu floru. Postoje studije i istraživanja koja pokazuju poboljšanja u zdravlju, performansama i imunitetu kada su probiotici i prebiotici uključeni u ishranu. Ove namirnice imaju direktan i izuzetno povoljan uticaj na “dobre” bakterije koje žive u našim crijevima i čine nas zdravijima.

Kada čujemo riječ “bakterija” obično je povezujemo sa “lošim bakterijama” i raznim bolestima. Međutim, nisu sve bakterije štetne. Zapravo, samo mali broj bakterija su loše bakterije, dok su druge u osnovi bezopasne, a neke (poput laktobacila i acidofila) su čak i dobre za nas. Ove “dobre” bakterije koje žive u našim crijevima su odgovorne za naše dobro zdravlje i imunološki sistem, primarno utičući na efikasno funkcionisanje našeg probavnog sistema.

Prema Jürgenu Schrezenmeiru i Michaelu de Vrese-u sa Instituta fiziologije i biohemije namirnica (Kiel, Njemačka) probiotici su: “Preparati ili proizvodi koji sadrže žive, definirane mikroorganizme u dovoljnom broju, koji mijenjaju mikrofloru crijeva domaćina i samim tim imaju blagotvoran efekat na zdravlje domaćina.”

Probiotici se mogu naći u jogurtu i probiotičkim suplementima, a sadrže sojeve bakterija bifidus i acidofila. Studije su pokazale da kolonije ovih bakterija u našim crijevima mogu porasti ukoliko se poveća unos probiotika, što poboljšava funkcionisanje našeg probavnog sistema, poboljšava imunitet, te jača otpornost organizma na alergije i netolerantnost prema hrani.

Sa druge strane, prebiotici su hrana naše crijevne mikroflore. Prema tome povećavanjem unosa prebiotika povećat ćemo broj dobrih bakterija u našim crijevima. U osnovi, prebiotici su ugljikohidrati male molekularne težine koji se mogu pronaći u hrani kao što je luk, pšenica, bijeli luk i korjenu cikorije (još se naziva i konjska trava).

Kako probiotici i prebiotici mogu pomoći sportašima?

Dizači tegova, bodibilderi i sportaši koji naporno treniraju imaju potrebu za unosom većih količina proteina i kalorija. Kao što smo ranije spomenuli, veća kolonija “dobrih” bakterija u našim crijevima će naš probavni sistem učiniti efikasnijim. Drugim riječima, bit ćete u mogućnosti konzumirati više proteina i kalorija, a da pri tome ne opteretite svoj probavni sistem, što znači da nećete imati osjećaj nadutosti, probleme sa želucom ili gasove. Također, poboljšan imunološki sistem će vas štiti od bolesti i omogućiti vam brži oporavak nakon napornog treninga u teretani.

Sa današnjom velikom količinom prerađene hrane, zagađenjem zraka i antibiotskim terapijama, broj bakterija u našim crijevima je uveliko smanjen. Istraživanja su pokazala da je konzumacija probiotika i prebiotika značajno povećala broj “dobrih” bakterija u crijevima, te da je to imalo izuzetno pozitivan efekeat na imunološki sistem i probavu.

Dobar način za unos proteina, prebiotika i probiotika danas je konzumiranje jogurta. Probiotički suplementi su također dobar izbor jer sadrže mnogo veći broj probiotika u odnosu na jogurt, te također sadrže više vrsta korisnih bakterija.

// workout.ba