Kako započeti dan sa dobrim doručkom?

Doručak je najvažniji obrok u danu. Budući da je to prvi obrok nakon buđenja, on treba da nam obezbjedi dovoljno energije za dan i sve napore koji nas čekaju.

Nakon što ste odspavali dobrih 6-8 sati , vaše tijelo u tom periodu nije dobilo ništa hrane koja bi vam obezbjedila energiju za nastavak dana.U nastavku teksta vam nudimo par savjeta za kvalitetan doručak.

 

UGLJIKO-HIDRATI

ugljikohidrati Zobene pahuljice – možete kombinovati sa mlijekom, jogurtom. Ukoliko volite eksperimentisati možete dodati cimet ili zaslađivač , sirup bez šećera , također možete dodati kikiriki puter ili protein u prahu što će vaše pahuljice učiniti konkretnijim obrokom.

Ovo je jedan od najboljih načina za početak dana. Zobene pahuljice sadrže veliki kompleks ugljikohidrata koji pruža našem organizmu dovoljno vlakana.

VOĆE

voceVoće će vašem organizmu obezbjediti dovoljno vitamina, a uz kombinaciju sa nekim kvalitetnim proteinima obezbijedit će vam i dovoljno energije za kvalitetan početak dana.

 

 

PROTEINI

jajaJaja – klasična hrana za dobar  doručak. Jaja su namirnica iznimne biološke vrijednosti i hranjivosti. Energetska vrijednost prosječno iznosi 147 kcal na 100 g.

Kada se razdvoje žumance i bjelance, sadržaj hranjivih tvari bitno se mijenja; masti ostaju u žumancu, a proteini se dijele. Proteini jaja su visoke biološke vrijednosti, sadržavaju sve esencijalne aminokiseline pa mogu zadovoljiti potrebe organizma u rastu i razvoju.

Mladi sir: Prema svom biohemijskom sastavu predstavlja visokovrijednu namirnicu, bogatu visokokvalitetnim proteinima i esencijalnim aminokiselinama. Osim toga, svježi sir sadrži masti i ugljikohidrate te je dobar izvor vitamina i minerala, ponajprije kalcija, fosfora i magnezija.

Ovisno o vrsti, sadrži 20-40% bjelančevina i oko 15-45% mliječne masti. Uza sve to ima i gotovo najnižu energetsku vrijednost među sirevima. Energetska vrijednost na 100 g namirnice iznosi 103 kcal.

Proteini u prahu (whey): su najvredniji proteini koje možete da unesete u svoj organizam. Koristi koje donose su mnogobrojne i raznolike. Proteini su osnovne gradivne materije svakog tkiva u organizmu. Bez proteina nema funkcionisanja nervnog sistema, nema imuniteta, dakle, nema života.

Whey ili surutka se dobija pretvaranjem mlijeka u sir. Proteini surutke (whey) imaju najveću biološku raspoloživost (najefikasnije dolaze do dijelova organizma gde su potrebni). Aminokiselinski sastav proteina surutke je najvrijedniji u smislu da sadrže najviše aminokiselina razgranatog lanca (bcaa), kao i sve esencijalne aminokiseline.

Surutka je najbogati izvor BCAA koje se metabolišu u mišićima, te su najvažnije i u periodima treninga, ali i u periodu oporavka. Surutka sadrži aminokiseline leucin i glutamin koje su najvažnije u izgradnji i rastu mišića. Ukratko whey čini sportiste spremnijim i otpornijim.