Funkcionalni trening postaje sve popularniji među vježbačima u teretanama. Ova vrsta vježbanja imitira pokrete iz stvarnog života i pomaže u sprečavanju povreda. Ukoliko se praktikuje redovno povećat ćete svoju fleksibilnost i balans. Rezultat praktikovanja funkcionalnog treninga će biti to što ćete svakodnevne aktivnosti obavljati sigurnije i efikasnije. Sportaši i bodibilderi koriste funkcionalni trening kada se oporavljaju od povreda, kada žele učiniti svoj trening zanimljivijim ili kada žele pogoditi tačno određene mišiće.

Šta je funkcionalni trening?

Veliki broj zaljubljenika u fitnes i trening u teretani je čuo za funkcionalni trening, ali je mali broj onih koji ustvari znaju šta takav trening predstavlja. Ovaj vid fizičke aktivnosti se primjenjuje već desetljećima. Prvobitno je korišten od strane fizioterapeuta u svrhu rehabilitacije. Doktori su preporučivali ovaj vid treninga pacijentima koji imaju poremećaje u pokretima. Funkcionalni trening uključuje brojne vježbe koje se fokusiraju na jačanje mišića jezgre, uključujući donji dio leđa i trbušne mišiće. Praktikujući vježbanje ovih grupa mišića bit ćete u mogućnosti da lakše obavljate svakodnevne aktivnosti.

Funkcionalni trening je danas postao srž mnogih trening programa. Danas, većina teretana nudi časove funkcionalnog treninga osobama svih godina i različitih nivoa fizičke spreme.  Tegovi, girje(ruska zvona), gumene trake i druge fitnes sprave se aktivno koriste u ovom treningu. Vježbe funkcionalnog treninga mogu povećati vašu snagu i izdržljivost, mogu sagorjeti kalorije te oporaviti vaše mišiće nakon povrede. Ove vježbe također potpomažu vaše kardiovaskularno zdravlje i fizičke performanse. Većina vježbi se može raditi kod kuće ili u teretani. Najbolji rezultati se postižu kada se vježbe izvode slobodnim pokretima, za razliku od nekih vježbi snage koje najbolje funkcionišu kada se pokreti izvode polako i u tačno definisanom pokretu kao što je to slučaj u bodibildingu.  U zavisnosti od vaših potreba i ciljeva, možete da radite vježbe kao što su farmerov hod, čučnjeve, stojeći potisak kablom iznad glave, sjeckanje sa medicinkom, girjom, ili kablovima (chops) i varijante mrtvog dizanja. Ukoliko redovno trenirate onda ste sigurno upozati sa ovim vježbama.

Koristi funkcionalnog treninga

Ova vrsta treninga je idealna za početnike i profesionalne sportaše jer se stavlja naglasak na različite vrste pokreta koje zahtjevaju angažovanje snage, jačine pokreta i stabilnosti.  Ukoliko se izvode pravilno vježbe funkcionalnog treninga mogu pomoći sportašima da postanu snažniji, poboljšaju svoj balans, te da brže trče. Ove vježbe također jačaju donji dio leđa, ramena, kukove i trbušne mišiće.

Koristi funkcionalnog treninga nadilaze samo segment u kojem poboljšavate svoju fizičku spremu. Sportaši ga koriste za poboljšanje brzine, snage, kardiovaskularne spreme, fleksibilnosti, mišićne izdržljivosti te sagorjevanje sala.  Teoretski možete postići sve što želite koristeći se funkcionalnim treningom. Evo nekoliko ključnih koristi ovog tipa treninga:

-Poboljšava se balans i koordinacija
-Poboljšava se kretanje
-Unapređuju se sportske performanse
-Poboljšava se snaga i izdržljivost
-Pomaže vašim mišićima da se brže oporave nakon treninga
-Jača vaše mišiće jezgre
-Uključuje složene vježbe koje imitiraju pokrete iz stvarnog života
-Prikladan za osobe svih uzrasta i fizičke spremen
-Pomaže u vraćanju pravilnog držanja, nepravilnosti mišića i dinamičke stabilnosti
-Sagorjeva salo
-Oslobađa od stresa
-Ublažava bolove u leđima

Funkcionalni trening je izuzetno efikasan iz razloga što angažuje mišiće stabilizatore da olakšaju izvođenje pokreta. Većina vježbi pomaže da se vrati funkcija trbušnog zida i poboljšaju refleksi.

Ovaj vid treninga ne mora nužno uključivati vježbe snage. Međutim postoje određene vježbe i tehnike koje bi svako trebao raditi. Ove vježbe angažuju mišiće stabilizatore i periferne mišiće, koji mogu poboljšati vaš raspon pokreta i spriječiti povrede. Klasični funkcionalni trening može uključivati vježbe na  kabl mašini, sklekove, iskorake, bočni i prednji plank, potisak kukovima (hip thrusts) i ruski tvist.

// workout.ba