Supleks je ofanzivna hrvačka tehnika. Izvodi se tako što se protivnik obuhvati rukama oko struka, podigne se i sruši na pod. Prilikom izvođenja ove tehnike izvijamo tijelo u poziciju most i bacamo oponenta na pod. Supleks je izuzuetno efikasna i veoma ozbiljna tehnika koja ima za cilj brzo neutralisanje protivnika ili dobijanje poena ako je sportsko hrvanje u pitanju. Korjen riječi supleks dolazi iz latinske riječi sub, koja znači « ispod » i pleksus.

Postoji više vrsta supleksa, odnosno različiti broj način izvođenja ove tehnike. Tehnika je takođe zastupljena i među američkim kečerima, koji je koriste za što atraktivnije i zanimljivije borbe. Publika voli ovakve poteze i veoma često se praktikuju ove vrste bacanja. Kada je o realnoj borbi riječ, ne smijemo zaboraviti borce iz MMA karavana kojima je hrvanje jedan od bazičnih sportova koje moraju da posjeduju u svom arsenalu. MMA borci koji dolaze iz hrvanja su oni koji češće koriste ovu tehniku, ali nije nepoznanica i rijetkost vidjeti druge borce da odlično vladaju ovom tehnikom. Tipičan primjer za ovu priču je i UFC borac Khabib Nurmagomedov kojem bazičan sport sambo. U borbi protiv brazilskog borca, koji je u biti hrvač je za tri runde uradio najviše supleksa u historiji ove promocije. To je dobar pokazatelj da se sa vrijednim radom i stručnim trenerskim kadrom može postići mnogo više. George St. Pierre je takođe odličan primjer borca koji je uvrstio hrvanje u svoj stil borbe i tako postao šampion u svojoj kategoriji, izdominiravši ostale borce hrvačkim tehnikama. Hrvanje je veoma ozbiljan sport i danas je uz jiu jitsu najdominantniji oblik borbe. Koristeći supleks tehniku upotpunjujemo svoj arsenal i automatski znamo da smo uznapredovali u fizičkom dijelu. Pored tehnike, koja je primarna, snaga i gimnastičke sposobnosti su stavke koje nam puno pomažu da ovu tehniku izvedemo na odgovarajući način. Naravno, radeći na supleksu, automatski podižemo nivoe snage i kondicije.

Supleks je tehnika koja se najčešće koristi u grčko rimskom hrvanju. S obzirom na to da u ovom nije dozvoljeno rušenje protivnika od kuka na dole, supleks i njegove podvrste su idealan način za dovođenje protivnika u podređen položaj. Najbolji i najupečatljiviji primjeri ove tehnike su legendarni ruski hrvač Aleksandar Karelljin i Egipatski olimpijac Karam Gaber. Kareljin je bio jedan od najboljih boraca u historiji hrvanja i predstavlja mitsku figuru koja je odličan primer kako koristiti znanje i genetiku. Za sve one koji žele da probaju i ovladaju hrvanjem, bez obzira na stil, supleks je tehnika koja je nezobilazni dio svakog trenažnog plana. Uz pomoć supleksa prodiremo dublje u samu srž hrvanja i pravimo od nas mnogo bolje borce.

Da bismo mogli pravilno da izvedemo supleks, potrebna su tri bitna koraka, koja treba da ispoštujemo. Naravno, prvo treba da se dobro zagrijemo, a to se najviše odnosi na kičmu. Prvi korak je da odemo protivniku iza leđa i obuhvatimo ga, malo iznad kukova. Hvat koji se najčešće koristi je takozvani „butterfly lock“ i najefikasniji je za većinu hrvačkih tehnika. Kada smo obuhvatili protivnika i zatvorili svoje laktove, prelazimo na korak broj dva prilikom kojeg se podvlačimo kukovima ispod protivnika. Sa blago savijenim kolenima se spuštamo tik ispod protivnika i dolazimo u položaj dizanja. Ovde je bitno znati da se ne koristi snaga ruku ili gornjeg dijela tijela za bacanje, već je glavna stavka u kukovima. Kada smo podigli protivnika sa tla, dolazimo do stavke broj tri. Sada se podvlačimo pod protivnika i savijamo noge kao da ćemo da sjednemo na stolicu. U tom momentu izvijamo kičmu i u poziciji most spuštamo protivnika na pod. Ovde je bitno da je protivnikova glava iznad naše, da njegova ramena i leđa prva dotaknu tlo i da prilikom bacanja dođemo u gornji položaj. Vježbanje supleksa se preporučuje sa iskusnim trenerima i borcima na bezbjednim strunjačama striktno napravljenim za ovu tehniku. Ako želite da da budete kompletniji borac ili da naučite hrvanje, sada je pravo vrijeme da počnete. Ne zaboravite, nikada nije kasno. Iskoristite život.

Izvor: pansport.rs