Svi misle da je u Strongman sportu samo bitna snaga, ali nije tako. Osnovni uslov jeste snaga, ali po mom mišljenju na amaterskom nivou takmičar mora minimalno da „ima“ 250 čučnjeva, 280 vučenja, 130 potisaka. Kod nas, na profesionalnom nivou, svi mogu da rade preko 320 čučnjeva, 360 vučenja i 160 potisaka. Dobar takmičar pored snage mora da bude brz, izdržljiv i odličan tehničar. Zato je Strongman program izuzetno težak i komplikovan, jer pored snage treba trenirati i sve ostalo. Za snagu treba da se trenira kao powerlifter, oni u programu imaju čučanj, benč, vučenje i potisak.

Za brzinu najbolje je koristiti dizačke vježbe, kao što su nabačaj, izbačaj i trzaj. Ove vježbe mnogo pomažu u disciplinama kao što su betonska kugla, teg u vis, okretanje gume, log lift, apolo potisak, bučica sa jednom rukom, viking potisak, itd… Za tehniku najbolje je trenirati discipline koje se koriste na takmičenju, međutim, gotovo svi takmičari koriste drugačiji program. Poslije više godina takmičenja, svi su napravili individualni program, kako im odgovara. Polazim od sebe, jer sam i ja svoj trening program napravio sam, i koristim ga već 6-7 godina. Moj trening program izgleda ovako:

Ponedeljak, srijeda i petak – imam najbitnije treninge. Treniram u teretani i radim powerlifting vježbe i dizačke vježbe. Svaki trening počinjem sa trzajem ili nabačajem. Ove vježbe zahtjevaju kompletno tijelo i eksplozivnost. Poslije ovih vježbi, dovoljno sam zagrijan da bez većeg zagrijavanja mogu da radim teške vježbe. Poslije prve vježbe dolazi potisak ili benč. One jačaju gornji dio tijela i jako su bitne u disciplinama gdje se diže teret preko glave. Treća vježba je čučanj, vučenje ili prednji čučanj.

Program za teretanu izgleda ovako.

Ponedeljak – nabačaj, potisak, čučanj

Srijeda – trzaj, benč, vučenje

Petak – nabačaj, potisak, prednji čučanj

Prve sedmice radim potisak dva puta, a benč jedanput. Druge sedmice radim benč dva puta, a potisak samo jednom. Ostale vježbe radim uvijek istim danima. Utorak i četvrtak su dani za lakše treninge. Skoro pa dani za odmor. Ovim danima radim kardio, otprilike 10-15 minuta na traci za trčanje ili steperu, zatim, biceps sa bučicama, leđa na lat mašini, leg pres, itd. Program za ove dane nemam. Radim kako mi se radi i šta mi se radi. Ako prethodni dan odradim dobar trening i budem umoran, onda napravim pauzu.

Subota je uvijek dan za Strongman, treniram discipline koje zahtjevaju najviše tehniku i najčešće se koriste na takmičenju. Kugla, kao disciplina, bude na svakom takmičenju. Uvijek ima i potisak preko glave, najčešće log. Ima 2-3 discipline nošenja, kao što su yok, koferi, konan, itd…Trening počinjem uvijek sa okretanjem gume. Pokret je sličan nabačaju i zato mi je jako dobar za zagrijavanje. Sljedeća vježba je potisak, uglavnom koristim log ili apolo. Treća vježba je neko nošenje. Koferi i Konanov krug ne zahtjevaju mnogo tehnike, pa ih slabo treniram. Yok je tehnička vježba, pa njoj pridajem više važnosti. Četvrta vježba je kugla, moja omiljena vježba. Ako znam unaprijed koje će biti discipline na takmičenju, a ja imam rekvizite, onda, normalno to i treniram. Nedelja je dan za odmor.

Za pansport.rs napisao Ervin Katona