Kalorija (kcal) je jedinica energije. Kalorija iz hrane koju jedemo je broj energetskih jedinica koje osigurava hrana. Te energetske jedinice tijelo koristi kao gorivo za fizičku aktivnost kao i za metaboličke procese kao što su održavanja rada srca, rast kose, zacjeljivanje rana i izgradnja mišića.

Sva hrana razlikuje se u količini hranjivih tvari, to jest svaka namirnica ima različitu količinu proteina, ugljikohidrata i masti. Tako naprimjer :

1 gram proteina = 4 kcal
1 gram ugljikohidrata = 4 kcal
1 gram masti = 9 kcal
1 gram alkohola = 7 kcal

Kao što vidite da bi ste potrošili 1 gram masti trebate potrošiti duplo više energije nego da ste unijeli u sebe 1 gram proteina ili ugljikohidrata. Gledano koliko masti sadrže kalorije potrebno je vrlo malo hrane da unesete a da pri tome unesete puno kalorija (a nećete biti siti s obzirom na malu količinu hrane koju ste unijeli).

Za sve one koji broje kalorije – na našoj stranici možete pogledati tablice kalorijskih vrijednosti namirnica.

Kako mjeriti koliko unosimo kalorija? 

Za muškarce:
BMR = 66 + (13.7 x težina u kg) + (5 x visina u cm) – (6.8 x godine starosti)
Za žene:
a) BMR = 655 + (9.6 x težina u kg) + (1.8 x visina u cm) – (4.7 x godine starosti)

*BMR stoji za Basal Metabolic Rate što predstavlja količinu dnevno potrošene energije u normalnim uslovima, tj. potrošnja energije za normalno dnevno funkcionisanje organizma. 

Drugi parametar je količina energije koju potroše vaše tjelesne aktivnosti (TDEE, Total Daily Energy Expenditure):

Slaba aktivnost (Sjedeći posao i nikakvo vježbanje) = 1.2
Laka aktivnost (Lagan posao i vježbanje 2-3 puta sedmično) = 1.375
Srednja aktivnost (Dinamičan posao i vježbanje 4-5 puta sedmično) = 1.55
Velika aktivnost (Naporan posao i vježbanje 6-7 puta sedmično) = 1.725
Izuzetno velika aktivnost (Naporan fizički posao i intenzivno dnevno vježbanje) = 1.9

I na kraju izračunavamo koliko vam je potrebno kalorija dnevno tako što pomnožimo BMR i TDEE  BMRxTDEE)x1.1

Na internetu možete pronaći mnoštvo kalkulatora koji će vam automatski izračunati BMR i TDEE. U nastavku vam nudimo kalkulator koji će vam pomoći da izračunate svoju dnevnu potrošnju kalorija.

 

// workout.ba