Uobičajena je situacija da treniramo u teretani radnim danima, neki čak i subotom, ali sigurno većina onih koji treniraju odmaraju nedjeljom, i taj dan uzimaju sebi za odmor. Tu nedjelju je onda potrebno maksimalno iskoristiti za odmor od treninga, i ”napuniti baterije” za trening koji ćemo raditi u ponedjeljak. Ukoliko niste od onih koji treniraju u teretani i sličnim mjestima, donosimo vam dva načina na koji možete da provedete nedjelju i učinite nešto korisno za sebe i svoje zdravlje.

1. Šetnja

Šetnja je vid rekreacije koju možemo upražnjavati bilo kada, i vjerovatno svako od nas može da priušti sebi šetnju, jer taj oblik rekreacije ne iziskuje neka posebna materijalna sredstva. Sve što nam je potrebno jeste par udobnih patika, trenerka i potpuno smo spremni za šetnju. Naravno, moramo prije svega dobro isplanirati rutu naše šetnje obzirom da je poželjno izbjegavati prenaseljena mjesta, saobraćaj, gradsku buku i sl. Najidealnije mjesto za šetnju bi bilo neko mirno mjesto sa prirodnim zelenim okruženjem, koje možemo naći nadomak većine gradova u kojima živimo. U zavisnosti od vaših ciljeva možete pristupiti šetnji na dva načina: da šetate sasvim lagano bez umaranja i opterećenja i da šetate intenzivnije sa određenom dozom umora. Ukoliko šetate tako sporo da najnormalnije razgovarate sa osobom s kojom se trenutno nalazite, onda ta šetnja i neće imati nekog efekta. Ukoliko želite neki kvalitetniji zdravstveni efekat, intenzivirajte vašu šetnju i pojačajte tempo koračanja. Šetnja je jedna od najugodnijih fizičkih aktivnosti, a njene najbitnije koristi su u tome što ona aktivira cijeli lokomotorni sistem, povoljno utječe na rad ligamenata, zglobova i kostiju, a posebno aktivira mišiće. Šetnja također pozitivno djeluje na cjelokupni kardiovaskularni sistem, poboljšava funkciju respiratornog sistema i poboljšava rad srca i pluća. Šetnja pozitivno utječe na neke bolesti kao što su astma i dijabetes, poboljšava našu psihu, smanjuje nivo stresa i depresije i poboljšava naše raspoloženje. Sve navedeno su dobri razlozi da nedjelju iskoristite za šetnju prirodom.

stk69481cor

 

2. Planinarenje

Nedjelju kao slobodan dan možete iskoristiti i za planinarenje, što je također jedna od ugodnijih tjelesnih aktivnosti, a kao i šetnja, ni ono ne iziskuje neka posebna materijalna sredstva, nego je dovoljno da imamo obuću i odjeću prilagođenu trenutnim vremenskim uslovima i možemo početi sa planinarenjem. Bilo koja od obližnjih planina koje okružuju vaše mjesto boravka će da posluže svrsi. Planinarenje je jedan ozbiljniji vid fizičke aktivnosti i zahtijeva veću fizičku izdržljivost i spremnost nego obična šetnja, jer se suočavamo sa planinskim usponima, a zahvaljujući toj činjenici, planinarenje ostavlja bolji efekat na naš organizam nego šetnja. Uspon planinama poboljšava također rad svih tjelesnih organa i sistema, a poseban akcenat stavlja na razvoj i jačanje mišića, zglobova i ligamenata, a naročito u nogama. Dokazano je da planinarenje potiče bolji rad našeg imunološkog sistema, a prvenstveno razvija odbrambeni mehanizam našeg organizma od raznih infektivnih bolesti. Također, pozitivno utječe na rad srca i cjelokupnog kardiovaskularnog sistema, pospješuje rad respiratornog sistema, i služi kao prevencija raznih hroničnih bolesti. Planinarenje smanjuje masnoću u organizmu i pomaže u regulisanju tjelesne težine.

Posebno je bitno da prije prvog odlaska na planinu poradite na svojoj kondiciji, nekoliko sedmica priprema u vidu brzog hodanja i laganog trčanja će  vas samo dodatno pripremiti na sve fizičke izazove koje nudi planinarenje. Sve osobe koje imaju problema sa zdravljem, prije odlaska na planinu, obavezno treba da se posavjetuju sa liječnikom. Obzirom da planinarenjem duže vrijeme ostajemo van grada, potrebno je i da obratimo pažnju na opremu koju ćemo ponijeti, a najbitnije je da imamo prilagođenu odjeću i obuću koja će nas sačuvati kod iznenadne promjene vremena. Stoga, potrebno je da na sebi imamo laganu odjeću, koja nas neće sputavati prilikom uspona na planini, nepromočive cipele i jaknu u slučaju kiše, te da imamo optimalne zalihe hrane i vode da nadoknadimo izgubljene supstance u organizmu. Ukoliko idemo na duži period, jako bitno je da u torbi imamo i prvu pomoć: flasteri, zavoji, steznjaci za zglobove, flasteri za žuljeve i sl. Također je jako bitno da se redovno opskrbite vodom, energetskim pićem ili energetskim pločicama kako vaš organizam ne bi kolabirao usljed nedostatka energije.

Conwy_Mountain_Walk_Alltwen