Keto (ketogenic) dijeta se sastoji od ishrane sa više masti, srednje proteina i jako malo ugljikohidrata. Ugljeni hidrati se u tijelu razlažu na šećere a zatim u glukozu, a glukoza nam je neophodna za energiju, te je glavno gorivo za naš organizam.

Keto dijeta ograničava unos ugljenih hidrata i oslanja naše tijelo da ne koristi glukozu kao glavnu energiju već da koristi masti kao primarnu energiju.

keto dijeta

 

 

Dnevni unos ugljenih hidrata treba biti izmedju 20-50 grama. Dnevni unos proteina je normalan i zavisi od visine, težine i koliko vježbate. Uopšteno, unos masti treba da bude 70-75% kalorija od masti, 20-25% od proteina, i 5-10% ugljikohidrata dnevno.

 

Ne preporučuje se da trajanje Keto dijete bude duže od 2 mjeseca, nakon 2 mjeseca se nastavlja sa normalnom ishranom.

Neke od indikacija ketoze(tj. stanja kad tijelo koristi masti kao primarno gorivo) jest da se osjeća umor, loš zadah.

Osnovna jela:

  1. Meso(prihvatljivo skoro sve): teletina, govedina, piletina, mesne prerađevine itd..
  2. Riba: sva riba je dozvoljena.
  3. Mlijecni proizvodi: jogurt, kefir sir.
  4. Začini: maslinovo ulje, biber, so, senf itd..
  5. Piti mnogo, mnogo vode.

8 stvari koje treba izbjeći u Keto dijeti:

  1. Sokovi (kupovni koji sadrže umjetne zaslađivače).
  2. Slatkiši (ako je u pitanju jedna bombona onda je ok, a ako ih je više onda narušava dijetu).
  3. Gotova jela.
  4. Pivo i drugi alkohol.
  5. Voće (većina voća sadrži velik procenat ugljikohidrata i zato ih treba izbjeći u keto dijeti. Primjer: banane, jagode, breskve, lubenice).
  6. Povrće koje raste ispod zemlje (krompir, mrkva, luk).
  7. Brašno (hljeb, torte, tjestenina).

Zaključak: Keto dijeta djeluje tako što prebacuje primarno gorivo tijela sa ugljikohidrata na masti. Dnevni unos ugljenih hidrata je potrebno smanjiti na minimum a povećati unos masti.