Trčanje je najpopularniji oblik tjelesnog vježbanja među sportašima i rekreativcima, i ukoliko ne obratimo pažnju, može često doći do neke povrede. Kada dođe do povrede prilikom trčanja, ona će nas spriječiti da se bavimo dalje bilo kakvim vidom treninga, a to je ono što ni sportaši ni rekreativci ne žele. Sljedeće savjete koje vam donosimo pokušajte primijeniti prilikom trčanja, i na taj način ćete smanjiti rizik od ozljede!

Trčite od manjeg ka većem tempu

Jedna od najčešćih grešaka jeste ta da početnici startaju sa trčanjem submaksimalnim ili maksimalnim intenzitetom. Ovo je naravno pogrešan pristup treningu, jer treba da se počne od niskog intenziteta da bi se tijelo naviklo na novonastali stres, pa tek onda da se progresivno povećava tempo.

hausse-progression

Izaberite kvalitetnu obuću

Udobna obuća je vjerovatno od presudnog značaja kod trkača. Svaka obuća koja ne odgovara stopalu može da nanese manje ili veće povrede, počevši od žuljeva pa čak i do uganuća zgloba. Ovo su stvari koje sigurno želimo izbjeći, stoga, odaberite pravu obuću za vaše noge. Udobna, lagana i prozračna obuća će sigurno doprinijeti kvalitetnijoj izvedbi.

371572964_075

Istežite se

Istezanje je jedan od najbitnijih preventivnih faktora bilo kojeg oblika treninga, a posebno kod trčanja, jer -ukoliko dijelovi našeg lokomotornog sistema nisu dovoljno fleksibilni i izdržljivi-vrlo je moguće da će doći do neželjene povrede. Savjete za pravilno istezanje možete pronaći na OVOME linku.

leadImage

Obratite pažnju na podlogu po kojoj trčite

Postoje različite podloge za trčanje, bilo da se radi o traci za trčanje u vašoj teretani, ili na otvorenom terenu. Kod trčanja na otvorenom možete odabrati trčanje po tvrdoj podlozi (beton ili neki od umjetnih materijala) ili možete odabrati trčanje po brdskim predjelima (zemljana podloga). Koji god ambijent da odaberete potrebno je da obratite pažnju prilikom trčanja gdje kročite jer i najmanja neravnina koju niste primjetili može dovesti do povrede. Poželjno je i da s vremena na vrijeme promijenite podlogu po kojoj trčite, kako bi se svi dijelovi vašeg lokomotornog sistema maksimalno prilagodili izvođenju vaše vježbe.

teren

 

Odmarajte se

U prethodnim člancima smo spomenuli da je odmor jedan od tri ključna faktora svakog treninga. Ista situacija je i kod trčanja. Kako biste spriječili pretreniranost, i postigli što bolje rezultate kod trčanja, potrebno je da pravilno uskladite intervale treninga sa intervalima odmora. Ukoliko svoje tijelo dovedete do stanja pretreniranosti, potrebno je da odmorite od trčanja. Više o pretreniranosti možete pročitati na OVOME linku.

30fb691d8f5941a688d2959d3bbc3a4b30fb691d8f5941a688d2959d3bbc3a4b30fb691d8f5941a688d2959d3bbc3a4b