Snaga nogu u borilačkim sportovima je od krucijalne važnosti. Bez obzira na to da li se radi o stand up ili parternim sportovima, uloga nogu je jedna od najbitnijih. Amaterski boks mečevi se bitno razlikuju od profesionalnih, a rad nogu u boksu je ono što čini razliku dobrog od prosječnog boksera. Snažne noge će obezbjediti snažan i stabilan stav kao i neophodnu izdržljivost za kretanje po ringu.

Kada bokser uputi udarac, nije samo u pitanju gornji dio tijela koji će taj udarac učiniti jačim, već ogromne zasluge za to pripadaju kukovima i nogama. Prilikom udaranja vršimo iskorak naprijed kao i kretanje oko svoje ose, što našem udarcu daje mnogo veću snagu. Ova stavka najviše odgovara aperkatu, koji zavisi od snage listova, gluteusa, prednje i zadnje lože. Aperkat je udarac koji „izvlačimo“ iz donje pozicije i pogađamo protivnika u bradu. Jake i snažne noge ovom udarcu daju neophodnu eksplozivnu snagu.

Bokseri moraju biti u konstantnom pokretu. Kretanje nogu ili takozvani “footwork” je nešto što borcu omogućava dobar napad, odbranu i pronalaženje željene pozicije za zadavanje udaraca. Kretanje se vrši naprijed, nazad, u stranu i u krug. Da bi se održala stabilnost i neophodan balans za eskivažu ili poslije primanja udarca, jake i izdržljive noge su neophodan dio svakog treninga. S obzirom na to da udarci dolaze iz kuka, noge udarcu i prodoru kuka daju veliku snagu koji može da rezultira teškim nokautom.

Veliki broj rundi zahtijeva veliku izdržljivost. Poslije nekoliko rundi bokser mora i dalje da održava stabilnost i pokretljivost kako bi ostao u „igri“. Najveći procenat boks meča, oko 80%, odlazi na rad nogu. To je i najbitnija stavka u boksu po mnogim svjetskim šampionima. Kompletna muskulatura jednog boksera mora biti na velikom nivou izdržljivosti, gdje nikako ne bi smjeli da se izostave pojedini dijelovi tijela. Srednji dio tijela i noge su bazična snaga odakle dolazi sva snaga i eksplozivnost.

S obzirom na ovako veliku važnost nogu u boksu, trening za snažne i izdržljive noge mora biti uvršten u svaki plan treninga. Trčanje jača mišiće nogu i daje im izdržljivost. Trčanje na stepenicama je napredniji nivo ovakvog vida treninga. Preskakanje štrika, sprintevi i skokovi na kutiju su još jedan vid odličnog treninga za pojačanu snagu nogu. Rad u teretani sa tegovima, takođe povećava nivo snage i izdržljivosti nogu, a kombinacija svih navedenih vježbi pravi najrelevantnije rezultate.

Boks je sport koji iziskuje veliku izdržljivost i mobilnost. Stabilnost u gardu, snagu udarca i razne eskivaže nam omogućuju snažne i izdržljive noge. Trening za noge, koje su korjen našeg stava, nezaobilazan je dio svakog vježbača.

Izvor: pansport.rs