Vrlo često pitanje je kakve veze imaju snaga i veličina? Bodibilderi treniraju za veličinu i zbog toga bi trebali drugačije trenirati od powerliftera koji treniraju za snagu. Često se može čuti kako ne trebate dizati velike kilaže da biste postali snažniji. Pogrešno! Snaga i veličina idu zajedno i jedini način da postanete veći je da ujedno postanete i snažniji.

Za osobe koje koriste steroide naravno važe drugačija pravila. Oni imaju povećanu sintezu proteina i mogu povećati svoju mišićnu masu i definiciju mnogo lakše nego prirodni vježbači. Zbog toga je izuzetno važno za vježbače koji ne koriste steroide i koji imaju prosječnu genetiku da prvo ojačaju.

Nije potrebno da mišić stimulišete direktno kako biste postali veći i snažniji. Upravo ovdje u igru se uključuju kompleksne vježbe. Ukoliko uduplate svoj benč pres u toku nekoliko godina, kako onda vaše ruke, ramena i leđa mogu ostati iste veličine? Oni također moraju rasti kako bi podržali težinu koju dižete.

Dok ste u početnoj fazi izgradnje mišića zaboravite na mišićnu simetričnost. Prvo ojačajte, postanite veći, a zatim radite na tjelesnoj simetričnosti. Ostavite po strani izolacijske vježbe i pumpanje sa manjim kilažama dok ne budete u mogućnosti čučnuti ili raditi benč pres  sa ozbiljnijom kilažom. Koncentrišite se na najvažnije složene vježbe kao što su čučanj, mrtvo dizanje, benč pres, vojnički potisak, veslanje, zgibove i propadanja.

// workout.ba