Ako je vaš cilj da povećate mišićnu masu, dobijete six-pack ili samo želite postići bolju formu, ovaj jednostavni plan kruženja ugljikohidrata će vam pomoći da jedete zdravije i ostanete konzistentni.

Šta je to Carb Cycling dijeta ?

Carb Cycling dijeta je veoma jednostavna, a funkcioniše na sljedeći način:

  • Tokom čitave sedmice, rotirate dane (visok unos ugljikohidrata, srednji unos ugljikohidrata, nizak unos ugljikohidrata) tj. high-carb, moderate-carb i low-carb dane.
  • Svaki dan zahtjeva visok unos proteina.
  • Unos masti zavisi od dana, ako je dan sa visokim unosom ugljikohidrata onda uzimate jako malo masti i suprotno.

Raspored dana varira, ali osnovni raspored je : 4 dana (low-carb) nizak unos ugljikohidrata, 1 dan (high-carb) visok unos ugljikohidrata, i 1 dan bez ugljikohidrata. Također možete 3 dana nizak unos, 1 visok unos i onda opet na 3 dana nizak unos itd…

Ovako izgleda unos prikazan u brojevima:

  • Na dan sa visokim unosom ugljikohidrata jedete 4-5 grama ugljikohidrata po kili vaše tjelesne težine, unos proteina 2-3 grama po kili tjelesne težine, a unos zdravih masti 0.30 grama po kili tjelesne težine.
  • Na dan sa srednjim unosom ugljikohidrata jedete 2-2.5 grama ugljikohidrata po kili vaše tjelesne težine, unos proteina 2-3 grama po kili tjelesne težine, a unos zdravih masti 0.4 grama po kili tjelesne težine.
  • Na dan sa niskim unosom ugljikohidrata jedete 1 gram ugljikohidrata po kili vaše tjelesne težine, unos proteina treba povećati na 3-3.2 grama po kili tjelesne težine, a unos zdravih masti je 0.70 grama po kili tjelesne težine.
  • Na dan kad se ne unose ugljikohidrati jedete do 30 grama ugljikohidrata dnevno, unos proteina ostaje 3-3.2 grama po kili tjelesne težine, a unos zdravih masti povećavate 1-1.6 grama po kili tjelesne težine.

Kako djeluje Carb Cycling dijeta?

Vaši high-carb dani će nadopuniti vaše mišiće glikogenom(gorivo koje tijelo koristi) i inzulinom, a predlaže se da najteže treninge radite ovim danima. Vaši moderate-carb dani vam daju dovoljan broj ugljikohidrata za pohranu glikogena, ali vas ne stavlja u stanje gubljenja kila, i ovim danima se trenira. Vaši low-carb i no-carb dani vas dovode u stanje kalorijskog deficita, gdje u stvari mršate. To su dani kada varate svoje tijelo da brže sagorijeva kalorije. Preporučljivo je da odmarate kada su ovi dani ili eventualno radite neki manje naporan cardio trening.

Da li je Carb-Cycling dobar za mršavljenje?

Apsolutno da!

Bilo koji dijetalni protokol koji vas dovodi u kalorijski deficit, bilo to sedmični ili mjesečni rezultira gubitkom kilograma.

Dok god dajete tijelu manje energije nego što troši, vi ćete gubiti kilažu, bez obzira da li energija dolazi od proteina, ugljikohidrata ili masti.

carbcycling1

carbcycling2

Za workout.ba piše Sanjin Tahirović.