Magnezij je vitalan mineral koji sudjeluje u više od 300 procesa u tijelu, od promicanja kvalitete sna do regulacije hormona i rada metabolizma.

Istraživanja su pokazala da veliki broj ljudi ne unosi adekvatnu količinu magnezija. Neke navike, kao što je unos procesuiranih namirnica ili uzimanje kontracepcijskih pilula može narušiti apsorpciju magnezija.

Slabost mišića

Većina magnezija se pohranjuje u mišićnom tkivu, stoga se manjak magnezija najčešće prvo primijeti u radu mišića. Ako često osjećate grčeve i trnce u mišićima, postoji vrlo velika vjerojatnost da patite od manjka magnezija.

Intenzivni simptomi PMS-a

Magnezij igra važnu ulogu u regulaciji hormona, stoga manjak magnezija može pogoršati simptome PMS-a, kao što su nadutost, glavobolje i žudnja za grickalicama.

Problemi sa spavanjem

Istraživanja su pokazala da manjak magnezija može uzrokovati probleme sa spavanjem i narušiti kvalitetu sna. Magnezij sudjeluje u regulaciji razine hemijskih spojeva koji reguliraju kvalitetu sna.

Hroničan stres

Hronični stres smanjuje razinu magnezija u tijelu, a što ste više i dulje pod stresom, to vaše tijelo ima manje magnezija. Vrlo brzo ćete se naći u začaranom krugu iz kojega možete izaći jedino povećanjem unosa magnezija.

Ako niste sigurni u to unosite li dovoljno magnezija ili ne, svakako se posavjetujte s lječnikom ili nutricionistom. Neki od najboljih izvora magnezija su zeleno lisnato povrće, grah, heljda, ječam, zob, brazilski i indijski oraščići.

Izvor: centar-zdravlja.net