Prehrana je oko 90% bodibildinga i to je skoro svima poznato. Većina pogrešaka u napretku u izgradnji mišićne mase stoga je vezano uz pravilnu ishranu i uspješno razlučivanje što je dobro, a šta pogrešno. Pročitajmo stoga savjete profesionalnih bodibildera koji su stručnjaci na tom polju i koji će nam objasniti greške koje ljudi čine pri promjeni razine količine masti na tijelu i naravno, objasniti kako da nađemo pravo riješenje.

JEFF LONG, NPC Nacionalni šampion srednje kategorije

jeff long

Greška: Uzimanje velikih količina makrobiotičkih sastojaka je jedna od krajnosti kojoj neki pribjegavaju kako bi skinuli višak tjelesnih masti. Neki ljudi zaborave važnost dobro odmjerenog obroka ili dijete, pa postaju preokupirani skidanjem tjelesnih masti kako bi istaknuli čistu masu.
Kada sam počeo sa bodibildingom, pokušao sam slijediti dijetu Lee Labrade, koja se sastojala od 70% ugljikohidrata, 20% proteina i 10% masti. Dijeta je toliko ograničavala masti da nisam imao dovoljno osnovnih masnih kiselina. Gubio sam težinu, ali sam gubio i mišiće. Ako vam netko kaže da postoji samo jedna najbolja dijeta, taj giješi. To je nemoguće. Mi smo svi individualci i svako tijelo reagira drugačije.

Riješenje: Istina je da ne možete jesti puno i masti i ugljikohidrata ako želite smanjiti masnoće. Morate uzimati ili jedno ili drugo da bi održali energetske nivoe. Kako ljudska tijela ne reagiraju sva na isti način, morate naučiti kada vaše tijelo bolje reagira na unošenje ugljikohidrata ili masti, pa prema tome prilagoditi ishranu.

Sa nekom se hranom osjećate stvarno dobro, dok se sa nekom osjećate smrvljeno, to je isključivo individualna reakcija. Rješenje je da se nađe ono što vama najviše odgovara. Započnite sa osnovom i onda je mjenjate po potrebi. 

Da bi smanjili tjelesne masti, osnova vaše dijete trebala bi biti mala količina ugljikohidrata, puno proteina i manja količina kvalitetnih masti. Možda ćete otkriti da trebate dodati još više ugljikohidrata, naročito ako gubite više od 1 kg sedmično. Ako počnete izgledati previše zaobljeno, onda bi trebali malo smanjiti ugljikohidrate i povećati masti radi kompenzacije. 

Važno je shvatiti da ne postoji pisana formula koju trebate pratiti. Morate smanjiti ukupne kalorije ugljikohidrata i masti, ali ćete tačnu formulu naučiti metodom pokušaja i grešaka.