U periodu od 11.05. do 05.06.2016. na našem web portalu smo postavili anketu gdje nas je zanimalo kakvo je to stanje sa konzumacijom suplemenata (dodataka ishrani) kod naših čitatelja. Rezultati su očekivano pokazali da je proteinski suplement bilo da se radi o whey-u, kazeinu ili nekoj drugoj vrsti proteinskog suplementa, najzastupljeniji dodatak ishrani kod naših čitatelja. Čak 50% glasova je dodijeljeno za ovu vrstu suplemenata. S obzirom da su proteini jedan od osnovnih makronutrijenata te da predstavljaju gradivni materijal za naše mišiće onda je jasno zašto je ova vrsta suplementa zauzela prvo mjesto.

Na drugom mjestu po broju glasova se nalazi još jedan popularan suplement, kreatin. Inače kreatin je suplement koji je posljednjih godina bio predmet najvećeg broja istraživanja i debate o tome da li je ovaj suplement štetan i treba li se konzumirati. Istraživanja za sada ne upućuju na njegovu štetnost. Kreatin vježbačima koji ga koriste omogućava dodatnu energiju i lakši dobitak kilograma zbog retencije vode u mišićima.

Na trećem mjestu na anketi su čitatelji koji nisu ljubitelji suplemenata, te se čak 28% glasača izjasnilo da ne koriste suplemente.

Anketa je pokazala da i amino kiseline spadaju u jedne od popularnijih suplemenata. Najčešće se ovdje radi o BCAA suplementu, kojeg sačinjavaju aminokiseline leucin, izoleucin i valin. Ove aminokiseline su od velike važnosti s obzirom da spriječavaju kataboličke procese u mišićima tokom napornih i dugotrajnih treninga.

anketasuplementacija

Nešto manje popularni dodaci prehrani kod naših čitatelja su riblje ulje sa 16% glasova, pre workout suplementi sa 15% glasova, glutamin sa 14% glasova i multivitaminski suplementi sa 12% glasova.

Posljednjih godina je sve više istraživanja koja ukazuju na beneficije redovnog konzumiranja ribe i ribljeg ulja, pa u skladu sa tim sve je i veći broj korisnika koji ovaj suplement uvrštava u svoju ishranu. Riblje ulje promoviše rast mišića, sagorjeva masti, poboljšava raspoloženje, snižava krvni pritisak i trigliceride.

Preworkout suplemente obično konzumiraju vježbači koji žele dodatnu energiju i naboj za trening. Većina pre-workout dodataka sadrže proteine, amino kiselina, beta-alanin, kreatin, i male količine ugljikohidrata. Neki od njih su napunjeni kofeinom, zelenim čajem, Tribulus Terrestris i drugim energetskim pojačivačima.

Glutamin je aminokiselina koja ima važnu ulogu u biohemijskim procesima koji se dešavaju u tijelu. Osim što djeluje kao gorivo za imuni sistem, glutamin je poznat po tome da pomaže sportašima da se fizički brže oporave. Ovaj suplement je nešto popularniji kod sportaša koji se bave nekim borilačkim vještinama ili sportovima gdje se radi o intenzivnijim treninzima.

Sportaši danas sve više uvrštavaju neke multivitaminske komplekse u svoju ishranu s obzirom da danas jako teško uspjevaju unijeti sve potrebne vitamine kroz konzumiranje redovnih obroka. Istraživanja su pokazala značajan uticaj adekvatnog unosa vitamina na performanse sportaša.

Anketa je pokazala da su među našim čitateljima najmanje popularni mass gainer-i sa 7% glasova, sagorjevači masti sa 7% glasova i pojačivači testosterona sa 5% glasova.

Gaineri su visokokalorični preparati koji predstavljaju kombinaciju proteina, šećera, te aminokiselina i kreatina. Preporučuju se uglavnom početnicima koji žele da za što kraće vrijeme dobiju na težini. U našem slučaju mi rijetko preporučujemo ovaj suplement jer smatramo da svaki vježbač može doći na bolji način do mišićne mase sa manjim procentom masti.

Gainer se obično preporučuje:
-Ukoliko vaše tjelesna građa naginje prema ektomorfu.
-Ukoliko ste hardgainer .
-Ukoliko i pored ispravne prehrane ne možete da dobijete na tjelesnoj masi.
-Ukoliko imate slab apetit.

Gainer se ne preporučuje:
-Ukoliko imate veći procenat body fat-a.
-Ukoliko želite imati čistu mišićnu masu.
-Ukoliko vam whey protein i ostala osnovna suplementacija daju rezultate.

Sagorjevači masti su prisutni na tržištu suplemenata već godinama. Osnovna namjena ovih suplemenata je da potpomognu vježbačima koji redovno treniraju da izgube salo. Iako mnogi od ovih proizvoda obećavaju da ćete izgubiti višak sala, ipak se radi možda o najviše osporavanim suplementima danas. Trebate znati da ne postoji zdrava prečica u gubljenju kilograma. Sagorjevači masti mogu pomoći, ali niko vam ne može garantovati rezultate. Napravite temeljnu analizu prije nego što kupite neki sagorjevač masti, provjerite njegov sastav i pročitajte ocjene drugih korisnika i naravno imajte na umu da najskuplji sagorjevači masti nisu nužno i najbolji.

Prirodni pojačivači testosterona su također našli svoje mjesto na tržištu suplemenata posljendnjih godina. Još uvijek nema dovoljno istraživanja koja sa sigurnošću mogu potvrditi djelotvnornost ovih suplemenata. Najćešće se radi o suplementima na bizi tribulus terrestrisa, biljke koja raste na pojedinim mjestima u svijetu. Određeni broj istraživanja ukazuje na to da ova biljka pojačava prirodni nivo testosterona, poboljšava seksualne performanse i potpomaže kardiovaskularno zdravlje. Ono što mi možemo reći za ovaj suplement jeste da se još uvijek radi o nedovoljno istraženom suplementu. Dosadašnja istraživanja upućuju na neke beneficije ovog suplementa, ali i na određene nus efekte. Pametan potez prije konzumacije bi bio svakako da se posavjetujete sa doktorom ili nekom stručnom osobom iz oblasti nutricionizma.

Sa ovom anketom smo napravili kratki pregled suplemenata koji su najzastupljeniji u upotrebi kod naših čitatelja. Rezultati ankete su bili dosta očekivani. U narednoj anketi ćemo nastojati da ispitamo da li je vježbanje i bavljenje sportom uticalo na vaše samopouzdanje i kvalitetu života.

// workout.ba