Šta i koliko prije jutarnjeg trčanja treba jesti? Da li mogu da trčim na prazan stomak? Kafa prije trčanja? Kada da krenem sa trčanjem ako ustanem rano? Ovo i još mnoga pitanja često postavljaju početnci u trčanju kada se odluče da isprobaju rano jutarnje trčanje.

Prije svega, važno je napomenuti da ukoliko ste trkač/ica koja planira da učestvuju na trci, onda je bitno da se naviknete da ustanete i trčite prije podne. Gotovo po pravilu trke startuju od 10:00 što umije da bude problem za sve one koji su navikli da trče poslije posla i predveče. Zato je važno da naviknete tijelo i na doručak prije treninga, te na odlazak u WC kako ne biste imali poteškoća na treningu ili trci.

Šta jesti u 7:00 i ranije?

Pitanje je baš dobro jer jutarnji obrok prije trčanja nakon ustajanja može doprinijeti boljim rezultatima pri trčanju, a može izazvati i digestivne smetnje pošto trčite nakon obroka. Bitno je da taj obrok ne bude preobilan i teško svarljiv, a on opet treba da obezbijedi dovoljno energije za samo trčanje kako ne bi došlo do hipoglikemije ili malaksalosti itd…

Tipski obroci prije trčanja ujutru

Svi smo drugačiji (koliko smo samo puta čuli ovu frazu, no to je istina) te ne postoji jedan 100% tačan recept. Ono što je važno jeste da u svakom slučaju probate nekoliko varijanti obroka prije trčanja:

  1. Trčanje na prazan stomak – ponekad je dobro namjerno otići sa praznim stomakom na trčanje. Kako su zalihe ugljenih hidrata od prošlog dana u većoj mjeri iskorištene, trčanje ujutru na prazan stomak ubrzat će momenat u kome se masti koriste kao osnovno gorivo. Trening ujutru na prazan stomak treba da bude lagani futing do 45 minuta.
  2. Trčanje uz nešto malo “da zavarate stomak” – ukoliko baš imate problem sa stomakom, te čujete vaš stomak koji moli za nečim, možete ga zavarati sa npr. parčetom hljeba sa/bez omiljenog namaza (džem, med, kikiri puter). Možete pojesti integralni keks, bananu ili slično kako biste dobili osjećaj sitosti.
  3. Nakon ustajanja, a prije trčanja možete popite čašu vode, čaj (sa medom) ili sok (npr. svježe cjeđeni citrus)
  4. Kafa – Ima laksativni efekat, tako da kada prvi put budete trčali “na kafi” potrudite se da trčite u blizini vašeg stana.

“Pravi” doručak dolazi poslije treninga

Glavni doručak, onaj uobičajni sa kojim počinjete dan, preporučljivo je jesti najkasnije 30 minuta nakon trčanja. Sve dolazi u obzir, jaja, smuti, namazi, kašice, sendvič, salata, ostaci jučerašnje pice 🙂

Nema boljeg osjećaja nego kada ljeti uletite u kuću, napravite zdrav doručak i izađete na terasu ili dvorište i častite sebe. To su ozbiljno savršeni počeci dana.

Ukoliko jedete kompletan doručak prije trčanja, onda probajte da trčite minimum sat vremena nakon njega. Znamo trkače čiji je jutarnji pogon burek sa mesom, litar jogurta i krosan sa čokoladom, tako da BUKVALNO nema pravila.

Za kraj – probajte! Ideja trčanja koju mi zagovaramo jeste istraživanje i upoznavanje. Istraživanje svog tijela, uma, njihovih granica. Upoznavanje šta vam se sviđa šta ne i kako to vaše tijelo daje vama povratne informacije o tome.  Uživajte u jutarnjem trčanju!

Izvor: Za trcanje.rs piše Veroljub Zmijanac.