Celulit je “salo” u obliku oteklina, kvrga i izbočina (nalik na pomorandžinu koru) a koje se posebno taloži na gornjem dijelu bedara, butinama, sjedalnoj regiji, stomaku i koljenima. Celulit je poseban problem (osobito izražen kod žena) i iziskuje primjenu specifičnih mjera za njegovo uklanjanje, jer predstavlja prvenstveno funkcionalan i estetski problem.

Celulit se stvara u vezivnom tkivu. Ta materija (koja nije svuda iste debljine) daje ženskom tijelu obline. Okrugle masne ćelije te materije koja se kupa u tečnosti, na okupu drži mreža vlakana kroz koju cirkulišu hranjive tečnosti – voda, krv i limfa i raznose kisik i hranjive materije do tkiva i ćelija i eliminišu štetne materije. Kada je u područjima sklonim celulitu usporen proces eliminisanja štetnih materija nagomilavaju se voda i otpadne materije, dolazi do debljanja vezivnog tkiva, a time i do stvaranja nepokretnih džepova koji liče na narandžinu koru.

Glavni uzrok celulita je način života, a posebno:  napetost, zamor, loše navike u ishrani, nedovoljno uzimanje vode, nepravilno disanje, predugo sjedenje, odsustvo odgovarajućih vježbi, odnosno tjelesne aktivnosti, zagađeni vazduh. Usljed toga je probava loša, dolazi do opstipacija (zatvora) i slabe cirkulacije krvi. Zbog toga dolazi do zastoja u eliminisanju otrovnih materija iz organizma, kao i vode i do stvaranja nabreklih područja u kojima je celulit prisutan.

Pojavu celulita obično prati početak menstrualnog ciklusa, ali se on može pojaviti i u doba klimakterijuma. Celulit nije nasljedan, nego se u vezivnom tkivu stvara:

  1. usporavanjem procesa eliminacije izlučevina
  2.  otvrdnućem vezivnog tkiva
  3. zadržavanjem štetnih materijaPostoje dva oblika celulita:
    tvrdi i mekiCelulit se moze uspješno liječiti kombinovanjem sveobuhvatnog programa koji sadrži šest tačaka i to:
  1. ishranu
  2. pravilno lučenje
  3. disanje i oksidaciju
  4. vježbe
  5. masažu i
  6. opuštanje

Ishrana

Celulitna ishrana ima za glavni cilj eliminaciju hrane koja ostavlja otrovne materije u organizmu.

Pravilno lučenje

Otpadni produkti metabolizma mogu se stimulisati povećanjem količine mokraće, sprječavanjem opstipacije i povećanim znojenjem. Ubrzanim funkcionisanjem bubrega, crijeva i kože, ubrzava se i uništavanje celulita.

Disanje i oksidacija

Pravilno i duboko disanje omogućava sagorijevanje materija koje se zadržavaju u vezivnom tkivu, a koje izazivaju celulit.

Vježbanje

Stimuliše disanje, cirkulaciju, varenje i lučenje, odnosno poboljšava metabolizam. Na taj način vježbanje pomaže da se celulitne mase zamjene dobrom i kvalitetnom mišićnom građom i čvrstim tkivom, a istovremeno pomaže i popuštanju napetosti.

Masaža

Masaža povećava efekte koji se postižu vježbanjem, a posebno onih dijelova tijela koje je teže aktivirati vježbom (unutrašnja strana koljena, gornji dio bedra). Masažom se neposredno stimuliše cirkulacija i to tamo gde je najpotrebnija, uz korištenje specijalnih anticelulit krema (ulja).

Opuštanje

Stres i napetost su sigurni uzročnici celulita. Cilj opuštanja je opuštanje cjelokupnog organizma, tijela i duha. Opušteni mišići omogućavaju ujednačenu cirkulaciju i oslobađanje otrovnih materija je podstaknuto.

Pridržavanjem ovih 6 tačaka možete se uspješno boriti protiv celulita, ali samo dosljednim i sistematskim pridržavanjem istih, uz odgovarajuće komplekse vježbi (prvenstveno vježbi oblikovanja) koje pogađaju posebno ugrožena mjesta, odnosno dijelove tijela na kojima se celulit i najčešće formira (unutrašnji, gornji i zadnji dijelovi bedara, koljena, trbuh, bokovi, sjedalna regija, donji dio leđa, unutrašnji i spoljašnji dio nadlaktica, skočni zglobovi i gornji dio leđa neposredno ispod lopatica).

Trener fitnessa mora dobro poznavati uzročnike celulita, osnove ishrane i posebno tjelesne vježbe i masažu, kako bi zajedno sa ljekarom sačinio dobar program borbe protiv celulita.

Izvor: pansport.rs