Pojas za dizanje tegova je aktuelan već godinama. Ova oprema je veoma popularna među dizačima tegova i bodibilderima. Pojas za dizanje pomaže leđima i sprječava povrede prilikom dizanja većih težina. Ukoliko se pravilno koristi, pojas vam može pomoći da poboljšate držanje vašeg tijela i da poboljšate vaše performanse. Također povećava pritisak na trbušni zid i tako vam omogućava da podižete veće kilaže. Ipak, dosta vježbača nije upućeno kada i kako se nosi pojas.  Često se mogu vidjeti pojedinci koji nose pojas i pri tom rade sklekove ili trbušnjake, što je pogrešno. Pogrešno nošenje pojasa može učiniti više štete nego koristi.

Za i protiv nošenja pojasa

Postoji mnogo polemike oko nošenja pojasa u teretani. Pojas može povećati ili smanjiti pritisak na kičmu u zavisnosti od toga kako se koristi. Većina bodibildera nosi pojas kako bi zaštitila donji dio leđa dok radi čučanj, mrtvo dizanje, potisak iznad glave ili druge vježbe sa većim kilažama. Drugi pojedinci koriste ovu opremu kako bi poboljšali svoje performanse umjesto za zaštitu. Ono u vezi čega se većina slaže jeste da pojas nikada ne treba nositi ukoliko se rade vježbe u sjedećem ili ležećem položaju.

Istraživanja su pokazala kako nošenje pojasa može izazvati mnogo češće i mnogo ozbiljnije povrede, posebno kod vježbača koji imaju slabu jezgru ili ne izvode vježbe pravilno. Sa druge strane, pojas može služiti kao podsjetnik da pravilno držite svoju kičmu dok dižete velike težine.

Kao što vidimo nošenje pojasa ima svoje prednosti i nedostatke. Neke od ključnih prednosti nošenja pojasa su:

  • Povećava snagu
  • Štiti leđa
  • Poboljšava fizičke performanse
  • Drži vašu kičmu pravilnom
  • Omogućava vam da dižete veće kilaže
  • Stabilizira središnji dio tijela
  • Povećava pritisak unutar trbušnog zida
  • Smanjuje umor u mišićima
  • Smanjuje pritisak na lumbalnu kičmu
  • Sprječava hiperekstenziju leđa tokom podizanja opterećenja iznad glave
  • Podsjeća vas da pravilno izvodite vježbe

Šta je sa nedostacima nošenja pojasa? Studije su pokazale da nošenje pojasa može povećati krvni pritisak i otkucaje srca.

Stvari koje treba razmotriti kada se koristi pojas

Prije nego krenete koristiti pojas prvo naučite pravilnu formu i tehniku izvođenja vježbi. Vašu kičmu uvijek držite u neutralnoj poziciji. Kada radite čučanj ili mrtvo dizanje pobrinite se da nosite dovoljno širok pojas. Također trebat će vam pojas za izvođenje zgibova i propadanja sa opterećenjem. Ipak, imajte na umu da pojas daje osjećaj lažne sigurnosti jer ukoliko prilikom dizanja vježbu ne izvodite pravilno završit ćete sa povredom.

Stalno nošenje pojasa je također pogrešno. Pretjerana upotreba pojasa vodi do slabljenja vaše jezgre što vas može učiniti slabijim i povećati rizik od povrede. Ne zaboravite da se pojasi mogu kupiti u različitim veličinama i oblicima, stoga se pobrinite da odaberete onaj koji vam u potpunosti odgovara.