Arnold Schwarzenegger je vjerovatno najpoznatija bodibilding figura kada je u pitanju ovaj sport. Još uvijek se smatra kako je imao estetski najbolju figure koja je ikada izašla na podium. Dakle, šta je bila tajna njegovog treninga?

“Kada sam trenirao nastojao sam da odradim sve raspone ponavljanja u jednom treningu,” rekao je Schwarzenegger. “Dizao bih velike kilaže sa malim brojem ponavljanja, lagane kilaže sa velikim brojem ponavljanja, te umjerene kilaže sa srednjim brojem ponavljanja. To je davalo mojim mišićima odličan trening te im na taj način nisam dozvoljavao da se naviknu na jedan određeni otpor. Čak bih otišao i korak dalje te sve ove vrste ponavljanja bih odradio u sklopu jedne vježbe koristeći se mojim omiljenim trening principom: piramidom.”

Schwarzenegger se koristio principom piramide koji funkcioniše tako što se smanjuje broj ponavljanja dok istovremeno povećavate kilažu sa svakom serijom neke vježbe. Vrijeme će pokazati da je bio upotpunosti upravu sa odabirom ovog principa treninga.

Prema posljednjim istraživanjima koja su vršena u Iranu, piramidalni trening principa se pokazao izuzetno efikasnim u povećanju veličine i snage.

Ovaj zaključak je baziran na rezultatima studije kontrolisanog treninga koji je trajao 8 sedmica, fokusirajući se na utvrđivanje koji bi tip opterećenja imao najbolji učinak na snagu i mišićnu masu – dupla piramida ili obrnuta piramida. U duploj piramidi započinjete sa lakšim kilažama i radite veći broj ponavljanja. Dalje progresijom dodajete kilažu a smanjujete broj ponavljanja. Kada dođete do maksimalne kilaže ovaj dio piramide je isti kao kod standardne piramide, međutim u duploj piramidi nastavljate dalje tako što smanjujete kilažu i povećavate broj ponavljanja. Kod obrnute piramide započinjete vježbu sa najtežom kilažom i najmanjim brojem ponavljanja i sa svakom narednom serijom smanjujete kilažu i povećavate broj ponavljanja. Odatle je naziv obrnuta piramida. Ispitivanja su pokazala da iako obje grupe ostvaruju pozitivno povećanje u snazi, da je grupa koja je koristila princip duple piramide, ostvarila 2% veće povećanje u mišićnoj masi na kraju 8 sedmice.

Dakle ukoliko želite ostvariti povećanje u snazi i mišićnoj masi pokušajte Schwarzenegger-ov princip piramide. Ukoliko ne vjerujete naučnicima vjerujte bivšem osvajaču Mr. Olympia.

// workout.ba