Povrede ramena često se pojavljuju u dizanju tegova ili bodibuildingu, gdje razvijanje kompletne deltaste muskulature zahtijeva od sportiste da izvodi znatan broj ponavljanja i tipova vježbi koje povećavaju rizik od povređivanja.
U poređenju sa zglobom kuka , u kome glava butne kosti leži duboko u zgobnoj čašici , zglob ramena karakteriše se velikom pogretljivošću, omogućavajući ruci širok obim pokreta sa manjim stepenom zaštite i sigurnosti. Rame pripada tipu kuglastih zglobova , jer je glava ramena kosti smještena u zgobnoj čašici lopatice koja je okružena mišićno-tetivnim strukturama.

Većina povreda , koje nastaju prilikom dizanja tegova , javlja se tokom treninga deltastih mišića. Rijeđe uslijed prekida ili rascijepa muskulature. Povrede su uglavnom posljedica loše tehnile izvođenja ili preopterećenja tetive koja obezbjeđuje zglobnu čahuru.

Za razliku od kontaktnih sportova , kao što je fudbal , gdje nagli pokreti ruke mogu dovesti do dislokacije zgloba i prekida tetiva, najozbiljnije povrede u dizanju tegova uključuju tkz. Sindrom uklještenja.

Kada pojedini sportisti izvode pokrete podizanja nadlaktice, kao što su opržanja iza vrata ili odručenja, tetiva nadgrebnog mišića se trlja i utiskuje između glave ramene kosti i koštano vezivnog krova, izgrađenog od donje površine natplećka i kljunsko-natplećne veze.

Pojavljuje se zapaljenska reakcija . Zapaljenje uglavnom započinje zahvatanjem serozne sluzne kese , koja normalno štiti nadgrebni mišić od trenja i pruža se prema tetivi. U slučaju izostanka terapije , zapaljenje se širi pozadi , na tetivu podgrebnog mišića i naprijed , na dugu glavu dvoglavog mišića nadlakta . Podizanje nadlaktice postaje veoma bolno i konašno može dovesti do nepovratnih degenerativnih promjena i kalcifikacije tetive nadgrebnog mišića , pa čak i do kidanja: ova pojava uglavnom se sreće kod osoba starijih od 40 godina.

Veličina prostora između ramene kosti i koštano-vezivne kljunasto-natplećne cjeline razlikuje se od osobe do osobe . Neki sportisti ne mogu da odruče bez pojave trenja. Ove osobe trebalo bi da izbjegavaju sve vježbe koje uključuju opružanje iza vrata , odručenja većeg stepena ili zadnje potiske.
Reakcije različitih osoba na povredu ramena nije ista. Neki sportisti mogu izvoditi sve vrste podizanja nadlaktice koji dovode do kompresije tetive , pa čak i degenerativnih promjena, bez pojave bolnog zapaljenjskog procesa . Shodno tome , prekid tetive nadgrebnog mišića može se oktirit kod osobe koja prehodno nije imala tegobe ili bolove.

Drugi razlog za pojavu bola u ramenom zglobu može biti disbalans mišića koji okružuju zglobnu čahuru. Glava ramena kosti je čvrsto fiksirana u lopatičnu čašicu pomoću mišičnih tetiva koje se pripajaju ili prelaze preko zglobne čahure : sa prednje strane se nalazi podlopalačni mišić : dalje prema naprijed se nalazi duga glava dvoglavog mišića nadlakta : s gornje strane nalazi se nadgrebni mišić i pozadi nalase se pogrebni i mali obli mišić . Spazam , hipertoničnost ili hipotoničnost jednog ili više spomenutih mišića može povući rame u nepravilan položaj . Ovaj položaj izaziva trenje tokom pokreta nadlaktice koja dovodi do zapanjelja.

Preporuka:

Ukoliko imate neke od gore navedenih problema onda preporučujemo balansiranje treninga ramene muskulature i izbjegavanje vježbi koje su neprijatne i bolne.
Savjet :
Manuelna masaža ili još bolje uz pomoć električnog masažera , kao i električna stimulacija, predstavljaju uspješne tehnike za smanjenje ili eminisanje spazma i skraćenje malog oblog i podgrebnog mišića.

Vježba koju mogu raditi vježbaći koji imaju probleme sa bolovima u ramenu :

Potisak sa bučicama – Ležeći

1

Povreda ramena je veliki korak unazad za svakog sportistu pa i rekreativca koji je uspio postići određeni nivo forme i nikako ne želi da sada sa tim stane.Iz tog razloga vam predlažemo da u svoj trening program uvedete vježbu:Potisak sa bučicama – Ležeći. Ovo je jedna od rijetkih vježbi koju mogu da izvode i osobe koje pate od vrlo čestog sindroma uklještenja.

Izvođenje opružanja nadlaktice sa bučicama u ležećem položaju , sa laktovima približenih uz tijelo , dominantno angažuje prednji i u manjoj mjeri srednji segment deltastog mišića . sprečavajući prekomjerno trenje u prednjem dijelu ramenog zgloba.

Kada se izvodi redovno . vježba održava veličinu i tonus lože deltastog mišića . bez obzira na prisustvo povrede. Ova vježba također se može koristiti radi započinjanja treninga velikog grudnog mišića nakon povrede . Opružanje nadklaktice sa zadržavanje laktova uz tijelo smanjuje stepen istezanja i rizik od prekida u predjelu ožiljka.

IZVOĐENJE vježbe :

Lezite na klupu sa raširenim grudnim košem i blago opruženim leđima ;
stopala oslonite na podlogu i prihvatite bučice šakama sa laktovima priljubeljnim uz tijelo:

-Udahnite i uspravno opružite nadlaktice
-izadahnite na kraju pokreta
-Zauzmite početni položaj kontrolisanim pokretom

Izvor : Anatomija treninga snage- Frederic Delavier