Pistacia (la. Pistacia vera) je drvo koje može dosegnuti visinu do 10 m i listove duge od 10-20 cm. Prirodno stanište pistacija je jugozapadna Azija.

Ljudi su se hranili pistacijom još u doba paleolitika. Pistacija se upotrebljava u sladoledu i u nekim drugim poslasticama.

Pistacija sadrži 50% masnog ulja, 20% bjelančevina, 20% ugljikohidrata, 2% vlakna, kalija, kalcija, magnezija i željeza.

 

pistacije_1_moćPistacije su također veoma bogate vitaminima B1 i B6, koji su važni za ispravan rad nervnog sistema te fosforom koji je ključan za zdrave zube i kosti. Nova saznanja mogla bi pistacije uvrstiti i na dnevni meni dijabetičara jer one pomažu u kontroli razine šećera u krvi, ujedno pružajući osjećaj sitosti nakon obroka. Naime, one sadrže puno proteina i dijetalnih vlakana zbog čega produžuju osjećaj sitosti. Pistacija je veoma bogata antioksidansom luteinom koji inače pronalazimo u zelenom lisnatom povrću i voću jakih boja.

Konzumacijom pistacija u samo nekoliko sedmica možete umanjiti loš holesterol za nevjerovatnih 20%. Za ovo treba biti zahvalan antioksidansima koji se nalaze u pistacijama. Oni su odličan izvor biljnih vlakana, gdje se u samo 100 gr nalazi 10,3 gr dietalnih vlakana, koji su od velikog značaja u procesu ubrzavanja metabolizma.

Jedna pistacija ima 3-4 kcal, a energetska vrijednost porcije od 60 g iznosi 340 kcal.

//workout.ba