Fitness se može definisati kao zdravo stanje uma i tijela, a da bismo to postigli potrebno je puno odricanja i neke osnove u znanjima koja nas dodatno edukuju o tome kako postići tjelesni i umni fitness. Kada govorimo o postizanju fitnessa, postoji lanac faktora koji se sastoji od nekoliko karika koje treba da su uvijek povezane, a to su: genetika, životni stil, trening, ishrana i suplementacija.

 

1.Genetika

Kako bismo dosegli neke više nivoe u bilo kojem sportu, veliki faktor u tome ima genetika. Genetika ne podrazumijeva samo fizičke predispozicije, nego uključuje i mentalne, tj.psihičke karakterne crte. Entuzijazam, čvrsta volja i jaka potreba da postignete visoki sportski rezultat su jednako važni faktori kao i fizičke predispozicije. Sve se ovo primjenjuje i na fitnessu. Ukoliko smo genetski predisponirani za sve što uključuje fitness, onda će nam zasigurno biti lakše da postignemo željene ciljeve, ali samo i isključivo ako toj fizičkoj crti dodamo i mentalnu.

 

2.Životni stil

Mijenjanje životnog stila na bolje doprinosi povećanju broja anaboličkih, a smanjenju broja kataboličkih hormona. Povećavanje anaboličkih učinaka treninga je zasigurno praćeno adekvatnom dozom kvalitetnog sna, minimiziranjem stresa i izbjegavanjem steroidnih supstanci, narkotika, alkohola i slično.  Da bi se ostvario napredak u bilo kojem sportu (pa tako i u fitnessu), potrebno je da se promijeni čitav životni stil u pozitivnom smislu. Smanjiti nivo emotivnog i psihološkog stresa će doprinijeti porastu nivoa testosterona, a smanjenju nivoa kortizola (hormona koji uništava mišićno tkivo). Fitness ne znači samo otići u teretanu nekoliko puta sedmično. Fitness je mnogo više od toga, a to znači ukombinovati sve pozitivne vrijednosti: kvalitetan san, pravilnu ishranu, kvalitetne treninge, izbjegavanje stresa, redovna relaksacija itd.

3.Trening

Zasigurno jedan od najbitnijih faktora jeste kvalitetan trening. Mi smo u više prethodnih članaka pisali o samom treningu, i kakav bi on ustvari trebao da bude. Osnova je da se pokriju sve mišićne grupe kada je u pitanju trening s opterećenjem, a kada govorimo o kardio treningu-također je bitno da ga sebi prilagodimo na najbolji način. Ovdje ćemo još spomenuti da je kod treninga jako bitan i OPORAVAK. Bez adekvatnog oporavka nema ni napretka!

4.Ishrana

Jedino što je bitnije od samog treninga jeste pravilno prilagođena ishrana. Omjer važnosti ishrane i treninga je 70:30 u korist ishrane. Odaberite prehranu shodno ciljevima koje želite postići, i rezultat neće izostati. Pravilno raspoređen odnos ugljikohidrata, masti i proteina će biti sigurno karika koja će vas dovesti do željenih rezultata!

5.Suplementacija

Kada ste ukombinovali sve prethodne faktore, vrijeme je da tome svemu dodate ispravnu suplementaciju. Kao i ishrana, suplementacija vam zavisi od ciljeva koje ste sebi zacrtali. Ako težite da izgradite mišićnu masu, zasigurno je najidealnija kombinacija da prije treninga uzmete neki booster koji će vam dati snagu i energiju za trening, a poslije treninga i pred spavanje whey protein. Postoje još mnogi suplementi koji vam mogu koristiti, ali je kombinacija ova dva sasvim dovoljna za optimalne rezultate.