Proteini su esencijalni elementi neophodni za rast i regeneraciju, dobro funkcionisanje i strukturu svih živih ćelija. Pored vode, proteini su najrasprostranjeniji molekuli u našem tijelu. Proteini se nalaze u svim ćelijama i istovremeno su glavna gradivna komponenta svih ćelija u tijelu, posebno mišića. Pored toga proteini regulišu metabolizam, podržavaju imuni sistem i druge funkcije. Konačno, proteini su neophodni za formiranje krvnih ćelija.

Postoje dvije vrste proteina:

1. proteini biljnog porijekla,
2. proteini životinjskog porijekla.

Već smo u našim predhodnim tekstovima rekli da su proteini životinjskog porijekla mnogo važniji za trening nego proteini biljnog porijekla stoga ćemo se orjentisati više na proteine životinjskog porijekla.

Proteini životinjskog porjekla

Esencijalne amino kiseline se nalaze uglavnom u namirnicama životinjskog porekla. Ove vrste proteina se nazivaju i kompletnim jer uglavnom sadrže sve esencijalne amino kiseline i mogu se naći u:

  • mesu,
  • piletini,namirnice tablica
  • ribi,
  • jajima i
  • mliječnim proizvodima.

Protein kao suplement

Whey protein iz surutke ima najveću biološku vrijednost, zatim slijede proteini iz mesa,jaja, mlijeka, soje.

Whey protein ima efekat na sljedeće prerformanse:

  1. Povećanje mišićne mase.
  2.  Smanjeno vrijeme oporavka i brža regeneracija mišića.
  3. Ublažava bol u mišićima poslije treninga.
  4. Ubrzava metabolizam.

Najbolje vrijeme za uzimanje whey proteina jeste poslije treninga a najčešća kombinacija je whey i glukoza što bi predstavljalo vaš idealan obrok poslije treninga. Ujutro je dobro uzeti whey protein jer nakon spavanja tijelu je potrebno da unese dovoljnu količinu proteina. Dobra kombinacija za brz i kvalitetan jutarnji obrok je whey i zobene pahuljice.