Obroci prije i poslije borbe iznimno su važni za svakoga borca. Obrok prije borbe mora borcu dati dovoljno snage, energije i izdržljivosti za napore koji slijede. S druge strane, obrok nakon borbe borcu mora olakšati oporavak nakon ovog iznimnog napora.

Nakon svake borbe, borac zadobiva niz više ili manje ozbiljnih ozljeda koje se moraju što prije tretirati. Tako se sprječavaju daljnje komplikacije. Upravo zbog toga, prehrana nakon borbe bitna je da ubrza oporavak i rekuperaciju. Prvo što borci moraju učiniti je obnoviti glikogenske zalihe jer time sprječavaju razgradnju mišićnoga tkiva za stvaranje energije.

Upravo stoga, borci nakon borbe jedu obrok u kojem su i proteini i ugljikohidrati jer time nadopunjuju zalihe glikogena, ali i daju hranu iscrpljenim mišićima. U 6 sati nakon borbe, borci više puta jedu isti obrok, najčešće svaka dva sata. Nakon toga perioda, mogu se vratiti uobičajenom načinu prehrane.

Postoje upute koje trebaju slijediti svi borci kako bi na najbolji način prehranom upotpunili trening i tako stvorili odlične preduvjete za dobar trening ili uspješnu borbu.

Borac ne bi trebao na dan jesti manje od 5 obroka.
Kako bi održali nivo inzulina, borci trebaju jesti svaka 3-4 sata.
U prehrani svakog borca mora biti uključeno povrće, voće i tjestenina. Ova hrana sadrži vitamine, minerale i vlakna koji organizmu daju najbolje preduvjete za dobro funkcioniranje. Svaki bi borac dnevno trebao unijeti 25-35 grama vlakana.
Borac mora redovito jesti žitarice i dijetalne džemove jer time održavaju dobar nivo energije.
Borci bi trebali redovito unositi dodatne multivitaminske suplemente kako bi osigurali da im tijelo apsorbira potrebne vitamine za daljnji napredak.
Borci moraju paziti na dovoljan unos tekućine kako bi spriječili dehidraciju. Manjak tekućine iznimno loše utječe na borčeve performanse.

Hranom uveliko možete utjecati na svoje sportske performanse, pa pazite da vam hrana bude u skladu s vašim sportskim potrebama.

Izvor: fightsite.hr