Zašto neki ljudi mogu jesti skoro svašta, a opet se ne debljaju previše, a drugi iako paze na prehranu, nikako se ne mogu osloboditi suvišnog sala ili se još više debljaju!?

Odgovor se može najčešće potražiti u jednoj riječi: metabolizam ili izmjena tvari u organizmu. Oni sa brzim metabolizmom si mogu dozvoliti više hrane, više masti, više ugljikohidrata i opet se neće udebljati. Ostali nesretnici će se udebljati čak i na samu pomisao ili pogled na neku hranu.

Da to je vrlo ozbiljan problem većine ljudi – spori metabolizam. Koliko smo puta čuli da je neko potrošio novce na različite reklamirane čajeve, tablete ili skupe dijete, skinuo nekoliko kilograma i zatim  po završetku terapije se ponovo počeo debljati. To je česti slučaj sa skoro svim dijetama, a naročito ako imate slabi i spori metabolizam, taj efekat stručnjaci – nutricionisti zovu JO-JO efekat. Vrati nam se masno tkivo koje smo izgubili i možda čak i dobijemo koji kilogram gore. Jednostavno, naše se tijelo bori za zalihe i ne stigne upotrijebiti svu hranu koju unesemo za izgradnju mišćne mase ili energije. Smanjimo li unos hrane, nismo puno postigli jer sada mehanizam tijela „zna“ da će dobiti manje hrane ( i rjeđe) i sada pokušava stvoriti još veće zalihe i tako u krug bez nekog trajnog efekta. Mršavimo i debljamo, pa opet ponovo u nedogled i godinama bez pravog i stalnog efekta.

Sada bi tome trebao doći kraj, znanstvenici su dokazali da se metabolizam može ubrzati kod 95% ljudi, a to možete učiniti bez kupovine bilo kakvih artikala, pomagala, tableta, praškova itd. Dakle, potpuno besplatno. Sagorijevat ćete kalorije čak i kada spavate. Savjeti vrijede jednako za djevojke i žene koje žele smršaviti, kao i za sve bodybuildere, vježbače, atlete koji žele izražajne mišiće bez viška sala.Naravno da to ne znači da će te sada jesti brda hrane i svejedno mršaviti. Uvijek je potrebno hraniti se kvalitetno i uravnotežiti unos proteina-ugljikohidrata-masti, ali to je druga tema.

Evo napokon nekoliko savjeta kako ubrzati metabolizam i sagorjeti nepotrebne masti, a tijelo prisiliti na prestanak skladištenja i nagomilavanja sala:

  1. Velika greška većine ljudi je što nema vremena za jelo i jede jedanput ili dvaputa dnevno. Tada obično unesu više hrane nego je to potrebno. Tijelo je toga svjesno, ono zna da nikada nije sigurno kada će stići sljedeći obrok. Pošto tijelo podjednako troši energiju tokom cijelog dana, mora uvijek na raspolaganju imati dovoljne zalihe, nema li redovitih unosa hrane, ono je prisiljeno praviti zalihe. Nema posebnih zaliha za proteine, ugljikohidrate, tijelo jednostavno sve pretvara u masti i slaže ih na tijelo. To je obrambeni mehanizam inače bi se brzo razboljeli i naši mišići se ne bi mogli pokretati, bili bi stalno umorni i bezvoljni, tijelo bi izgubilo snagu i energiju. Kako bi to spriječili, moramo tijelu davati dovoljne količine balansirane hrane u redovitim obrocima. Zato jedimo 5-6 manjih obroka dnevno. Uz tri glavna, ubacimo 2-3 manja, kao na primjer neki proteinski napitak ili sendvič. Ubrzo će tijelo shvatiti da ne treba stvarati zalihe, jer uvijek ima dovoljno za izgradnju, energiju i ostalo.
  1. Želimo li uz to i ubrzati potrošnju nagomilanih zaliha (sala) jedimo hranu sa manje ugljikohidrata ili još bolje smanjimo unos na samo 10-15 % ukupnih kalorija. Evo zašto, tijelo za energiju uvijek troši prvo ugljikohidrate, ako ih nema dovoljno troši masti, ako i njih nema dosta poseže za zalihama na tijelu, a upravo to i želimo.
  2. Radite aerobne vježbe rano u jutro, otiđite na trčanje, vozite bicikl i slično i radite to redovito tako će organizam naviknuti na aktivnosti te ubrzati izmjenu tvari.
  1. Vježbajte sa težinama, napravite si sedmični plan treninga sa tegovima, (možete ići u teretanu ili kod kuće u najgorem slučaju ako imate tegove) 2-3 puta sedmično treninga sa težinama i odabranim bazičnim vježbama napravit ćete veliki pomak u ubrzanju metabolizma, tijelo tj. organizam će znati da mora nadoknaditi izgubljenu tečnost, ugljikohidrate i masti i time će ugradnja proteina u mišićno tkivo porasti, a skladištenje masti i ugljikohidrata kao energetske zalihe će se drastično smanjiti.

Ovo su dokazani načini kako ubrzati metabolizam i izmjenu tvari, te ugradnju proteina u mišićno tkivo bez nepotrebnih masnih zaliha na tijelu. Možda će proći neko vrijeme dok se organizam privikne na takav režim i dok vam počne „vjerovati“, kod nekog je to kraće a kod nekog malo duže vrijeme, ali budite uporni i uskoro ćete imati brži metabolizam a time i zdraviji život u puno ljepšem tijelu.

Izvor: nepoznat