Osjećate nedostatak energije? Depresivni ste? Ljuti? Anksioznost vas je iscrpila zbog stresa na poslu, raspoloženje vam varira zbog teškog dana ili možda imate problema sa hormonima. Postoje određene namirnice koje vam mogu pomoći sa ovim problemima. Umjesto što ćete posegnuti za nezdravim namirnicama poput pržene hrane ili čipsa, probajte neke od ovih namirnica za bolje raspoloženje.

Omega 3 masne kiseline se nalaze u lanu, ribi i orasima: Bilo koja vrsta masne ribe ( tunjevina, haringa) sadrži obilne količine omega-3 masnih kiselina koje pružaju niz zdravstvenih koristi, uključujući zaštitu i potpomaganje moždanih ćelija i tkiva. Istraživanja su također pokazala da omega 3 masne kiseline doprinose proizvodnji serotonina (odnosno neurotransmitera koji povećava osjećaj sreće). Ukoliko niste pretjeran ljubitelj ribe, orasi i lan su također bogati omega -3 masnim kiselinama.

Integralne namirnice: Integralna tjestenina, hljeb i riža su odlični izvori kompleksnih ugljikohidrata koji također doprinose povećanju nivoa serotonina. Kompleksni ugljikohidrati opskrbljuju mozak glukozom, koja je neophodna za energiju koju mozak koristi za obavljanje većine svojih funkcija. Integralne namirnice također obično sadrže obimne količine vitamina B, za koji je dokazano da smanjuje depresiju i razdražljivost.

Kofein: Svi znamo šta se dogodi kada odjednom prestanemo koristit kofein. Kofein utiče na raspoloženje, a naglo odvikavanje može uzrokovati i probleme poput glavobolje i razdražljivosti. Prema tome kako biste izbjegli ove negativne posljedice probajte se prebaciti na proizvode sa manjim količinama kofeina odnosno proizvode bez kofeina.

Folna kiselina: Poznato je da folna kiselina poboljšava kognitivne funkcije i da smanjuje rizik od ozbiljnih bolesti mozga kao što je Alzheimerova bolest. Namirnice kao što su žitarice, hljeb, grah, grašak, banane, narandže, orasi, kelj i špinat sadrže folnu kiselinu.

Namirnice bogate holinom: Holin je u vodi rastvoran esencijalni nutrijent. On se obično svrstava u B-kompleks vitamina (B4). Holin se mora unijeti putem hrane da bi tijelo ostalo zdravo. On se koristi u sintezi gradivnih komponenti ćelijskih membrana. Mozgu je potreban holin kako bi se kreirao acetilholin. Acetilholin je neurotransmiter koji utiče na brojne funkcije kao što su memorija, ponašanje i kontrola mišića. Brokule, riba, mliječni proizvodi, karfiol, kikiriki, mesni proizvodi, pšenica i žumanjak su namirnice za koje se smatra da su bogate holinom.

Imajte na umu da će vam raznovrsnost u prehrani uveliko pomoći da poboljšate razne funkcije mozga, uključujući i čuvanje uravnoteženosti vašeg raspoloženja. Raznovrsne namirnice poput povrća, žitarica, voća i proteina su odličan način da regulišete zdravlje vašeg mozga. Stoga zapamtite da je balans u vašoj ishranu izuzetno važan!

// workout.ba