Uz veliki broj dostupnih suplemenata danas, veoma je teško odabrati jedan koji stvarno ima efekat kao što je navedeno u njegovoj reklami. Svaki od njih obećava kako će vam sagorjeti višak sala, povećati mišićnu masu ili učiniti vas zdravijim.  Prema tome ukoliko ste početnik i niste sigurni koji suplementi imaju efekta, a koji ne, donosimo vam listu najboljih suplemenata sa kojim ćete sagorjeti masti, izgraditi mišiće i poboljšati vaše zdravlje.
1. Whey protein

Whey protein je prvi suplement koji trebate uzeti u obzir kada se počnete baviti nekom borilačkom vještinom, treningom u teretani, ili bilo kojom drugom zahtjevnom fizičkom aktivnosti. To je brz i jednostavan način za svakoga ko želi da unese kvalitetne kalorije i upotpuni svoju dnevnu potrebu za proteinima. S obzirom da je whey čisti protein, a također je bogat i sa aminokiselinama (BCAA), pomoći će vam u oporavku poslije treninga i poboljšati vaš imunološki sistem.

2. Riblje ulje

Riblje ulje je čudotvoran suplement jer promoviše rast mišića, sagorjeva masti, poboljšava raspoloženje, snižava krvni pritisak i trigliceride. Najodgovornija komponenta za ovakve koristi jeste alfa-linolenska kiselina (Omega 3) pronađena u ribljem ulju. Omega 3 sadrži dvije vrste masnih kiselina: eikozapentaensku kiselinu (EPA) i dokozaheksaensku kiselinu (DHA). Ovo su kiseline koje naše tijelo ne može samo proizvesti, pa stoga moraju biti unsene kao suplementi ili kroz ishranu. Kada kupujete riblje ulje potrudite se da tražite brendove koji sadrže najmanje 1.8-2g EPA i DHA u dnevnoj dozi.

3. Probiotici i prebiotici

Probiotici su dobre bakterije koje žive u našim crijevima i direktno su odgovorne za našu probavu i imunološki sistem. Prebiotici su hrana za naše bakterije u crijevima. Povećavanjem unosa prebiotika poboljšat ćete broj dobrih bakterija u vašim crijevima. Veći broj probiotika znači da će hrana koju jedemo biti bolje probavljena i bolje iskorištena od strane našeg tijela. Kada kupujete probiotske suplemente potražite na proizvodu da sadrži najmanje 3 milijarde mikroorganizama po porciji.

4. Vitamin D

Nedostatak vitamina D se manifestuje kroz nekoliko simptoma kao što su slabost u mišićima, depresija, slab imunološki sistem i problemi sa kožom. Da bi skeletni mišići funkcionisali kako treba potreban vam je vitamin D. Nažalost teško je dobiti dovoljne količine ovog vitamina samo kroz ishranu i kroz izlaganje suncu. Zbog toga je suplementacija vitaminom D jako bitna u dnevnoj količini od 1000 IU (international units).

5. Kreatin

Kreatin je jedan od najviše analiziranih suplemenata u posljednjih dvadesetak godina. Radi se o suplementu koji bez sumnje funkcioniše. Daje vam više snage i energije u toku intenzivnog treninga i povećava mišićnu masu. Kreatin unosite kroz konzumiranje crvenog mesa, međutim u vrlo malim količinama – oko 3-5 grama po kilogramu crvenog mesa.  Postoji nekoliko vrsta kreatina na tržištu, međutim ništa nije bolje od dobrog starog kreatina monohidrata. Kada krenete sa unosom kreatina počnite sa otprilike 5-10 grama dnevno (ovisno o vašoj kilaži) podjeljenih u dvije doze.

6. L-Karnitin

L-karnitin je aminokiselina i njen zadatak je prenos dugolančanih masnih kiselina kao što su trigliceridi u mitohondrije, gdje one mogu oksidirati i koristiti se za proizvodnju energije, što znači da će glikogen biti pošteđen tokom treninga. Drugim riječima, sagorjevat ćete masti dok će vaša energija i snaga ostati na visokom nivou. Dobar početak kod uzimanja L-carnitina jeste 2 grama dnevno, podijeljeno u 2 doze po 1 gram. Jednu od tih doza uzimajte prije napornog treninga.

7. Cimet

Ovaj začin ima sposobnost da kontroliše nivo šećera u krvi, eliminišući ili ublažavajući nivo šećera odnosno iznenadne skokove inzulina. Držanje niskog nivoa šećera u krvi je jedan ključnih faktora prilikom gubljenja sala. Za početak možete dodavati cimet u svoje zobene pahuljice, voće, desert, ili u svoje šejkove. Počnite sa 1-2 grama cimeta dnevno.

8. Magnezij i cink

Magnezij ima brojne uloge u našem organizmu i potreban je za mnoge enzimske reakcije uključujući i one vezane za sintezu masti i proteina, neurološku aktivnost, kontrakciju mišića, rad srca i metabolizam kostiju.

Cink je također važan za brojne tjelesne procese poput sinteze proteina, imunitet organizma, kontrolu šećera u krvi, rast i slično.

U kombinaciji, ova dva minerala povećavaju proizvodnju testosterona, jednog od anaboličkih hormona u tijelu. Na tržištu postoji ZMA suplement (Zinc monomethionine aspartate i Magnesium Aspartate) koji poboljšava nivo testosterona i utiče na bolji san.

// workout.ba