Dobar san je ključan ukoliko želimo biti produktivni tokom dana. Osim toga tijelo se obnavlja tokom spavanja od napornog treninga koristeći unesene nutrijente, dok žlijezde proizvode anaboličke hormone. Normalna osoba treba 7 do 8 sati neprekidnog sna svake večeri ukoliko tijelo i um želi održati zdravim.
Nažalost, većina ljudi spavanje ne shvata dovoljno ozbiljno i ne shvata njegovu važnost. Odlazak u krevet i ustajanje 8 sati kasnije ne mora značiti da ste se odmorili. Buđenja u toku noći, prerano buđenje, te buđenje sa osjećajem umora i razdražljivosti obično znači da se niste baš dobro naspavali. Iako ćete teško naći osobu da barem jednom nije imala problema sa nesanicom, ipak nekoliko vezanih noći bez sna vas može učiniti jako razdražljivim, narušiti vam koncentraciju, oslabiti imunitet, a u najgorem slučaju u kombinaciji sa teškim treningom može dovesti i do nervnog sloma.

Postoji nekoliko faktora koji uzrokuju nesanicu:

 

Psihološki faktori

Stres na poslu, stres zbog finansijskih ili porodičnih problema, anksioznost, depresija i ljutnja su poznati uzročnici nesanice.

Fizički faktori

Bolovi, žgaravica, problemi sa srcem i brojni drugi fizički problemi mogu uzorokovati nesanicu. Ukoliko takve smetnje postoje što prije se obratite doktoru.

Fizička aktivnost

Vježbanje prije spavanja vjerovatno nije dobra ideja ukoliko želite imati kvalitetan san. Vježbanjem se luči adrenalin u krvi što ubrzava rad vašeg srca.

Hrana

Hrana koju pojedete prije odlaska u krevet može imati veliki uticaj na to kako ćete spavati. Sastojci poput kofeina, alkohola i ugljikohidrata prije spavanja mogu ozbiljno uticati na kvalitetu vašeg sna, te vas učiniti izmorenim i nervoznim kada se probudite.

Okruženje

Pretjerana svjetlost, visoka temperature u prostoriji ili konstantna buka vam sigurno neće pomoći ukoliko pokušavate zaspati. Potrebno je da si napravite atmosferu koja će vam olakšati da zaspete.

 

Nekoliko savjeta koji će vam pomoći da imate bolji san:

 

Stvorite naviku

Pokušajte odlaziti na spavanje i ustajati ujutro u isto vrijeme. Ukoliko si stvorite ovakvu naviku, vaše tijelo i mozak će nakon određenog perioda naučiti da je ovo vrijeme kada se trebaju odmarati.

Izbacite sve elektroničke uređaje iz prostorije

Kada spavate pobrinite se da u prostoriji nema telefona, kompijutera ili televizora. Ovi uređaji nadražuju mozak i imaju negativan uticaj na vaš san. Isto važi i za svjetlo. Ugasite svjetlo kada spavate, a ukoliko ga već morate držati upaljenim potrudite se da je skroz malo osvjetljeno.

Izbjegavajte stimulanse

Izbjegavajte alcohol, kofein, cigare ili bilo kakve energetske napitke nekoliko sati odlaska u krevet.

Prestanite jesti 2-3 sata prije spavanja

Pokušajte da nejedete 2-3 sata prije spavanja, posebno ne ugljikohidrate (možete pojesti namirnice koje sadrže kazein kao što je posni sir). Na ovaj način ćete izbjeći žgaravicu i pomoći proizvodnju anaboličkih hormona kao što su testosteron i hormon rasta.

Uštimajte si okruženje

Soba u kojoj spavate treba da je prozračena, a temperatura niska i ugodna za spavanje. Ukoliko je moguće koristite anatomski jastuk i dušek koji potpomažu vašu glavu i tijelo.

Opustite se

Posljednje, ali ništa manje važno jeste da pronađete nešto što će vas opustiti prije spavanja. To može biti meditacija, kupka, slušanje muzike i slično.