Forsiranje tijela kroz težak trening u dužem vremenskom periodu može napraviti više štete nego koristi. Stanje pretreniranosti može dovesti do gubitka mišićne mase, ali i do ozbiljnijih povreda. U članku ćemo navesti neke od najčešćih simptoma pretreniranosti. Ukoliko primjetite dva ili više simptoma razmislite o tome da uzmete period odmora ili da jednu sedmicu radite tzv. “deload” odnosno trenirate sa manjim kilažama i slabijim intenzitetom.

Gubitak snage

Ukoliko primjetite da je vaša snaga u konstantnom opadanju i imate osjećaj da morate smanjiti kilažu sa kojom trenirate, trebali biste razmisliti da uzmete period odmora ili da smanjite broj vježbi, serija ili ponavljanja.

Osjećate konstantan umor

Konstantan osjećaj umora je dobar znak da ste u stanju pretreniranosti odnosno da ne odmarate dovoljno.

Bolovi u zglobovima i ligamentima

Ako trenirate duže vrijeme onda znate razliku između “dobrog” osjećaja bola tj. bola nakon dobro odrađenog treninga i lošeg bola, kao što je bol u laktovima kada niste u stanju da normalno radite benč pres.

Oslabljen imunološki sistem

Mnogo češće ste prehlađeni i bolesni. Pad imunološkog sistema je vrlo čest simptom pretjeranog fizičkog napora.

Ubrzan puls

Iako niste radi ništa fizički naporno, vaš puls je ubrzan. Ovo se može javiti i u situacijama kada se odmarate, sjedite ili dok gledate TV. Povišen krvni pritisak je također moguć.

Sporije se oporavljate

Pored toga što jedete i spavate dobro, i dalje osjećate bolove u mišićima po nekoliko dana nakon treninga, a iduće sedmice niste u stanju raditi istu mišićnu skupinu.

Gubitak apetita

Iako naporno trenirate ne osjećate glad i potrebu da obnovite energiju koju ste izgubili tokom treninga.

Nesanica

Ponovo, iako trenirate naporno i osjećate umor, ipak niste u mogućnosti da navečer zaspete.

Promjene raspoloženja

Konstantno se osjećate depresivno i razdražljivi ste.

Demotivisani ste

Nemate volju da idete na trening ili da jedete zdravo. Može vam se dogoditi da nemate volje da radite ni stvari koje obično volite raditi.