Od web stranica, blogova pa do raznih bodibilding i fitnes magazina postoji milion izvora koji nude informacije o treningu i pravilnoj ishrani. Ipak, tek nekolicina ljudi uspije nabaciti mišićnu masu, sagorjeti salo i izgraditi tijelo koje želi. Pojedinci izgrade masivna tijela, ali nedostaje im mišićna definicija. Drugi izgube i salo i mišićnu masu u periodima definisanja. Sa toliko dostupnih informacija, teško je odrediti šta stvarno funkcioniše, a šta ne kada je u pitanju izgradnja željenog tijela. Koje su to najčešće greške koje se prave u bodibilding ishrani i kako ih izbjeći?

Pretjerano jedete

Kako bi se izgradili mišći potrebno je unijeti više kalorije nego što sagorjevate. Drugim riječima, morate više jesti. Međutim, to ne znači da se trebate natrpati brzom hranom, slatkišima i tonom ugljikohidrata.  Mnogi bodibilderi rade ovu grešku kada nastoje nabaciti mišićnu masu. Kao rezultat dobiju oboje i mišiće i salo. Kako biste izbjegli ovaj problem birajte hranu bogatu proteinima i kompleksne ugljikohidrate. Jedite “čisto” i zdravo čak i u fazama kada nastojite dobiti na mišićnoj masi.

U potpunosti izbacivanje masti

Izbacivanje masti iz obroka ne čini obrok zdravijim. Tačnije, jedenje masti vam može pomoći da izgradite mišiće i sagorite salo. Ključ je u tome da izaberete zdrave masti kao što su avokado, losos, skuša, tunjevina, orašasti plodovi, sjemenke i biljna ulja.  Mononezasićene masti povećavaju apsorpciju vitamina A,D,K,E i drugih hranjivih tvari u vašem organizmu. Također potpomažu sintezu proteina i daju vam energiju.

Ne konzumirate dovoljno povrća

Mnogi bodibilderi izbjegavaju povrće jer sadrži malo proteina. Neki čak tvrde da je nemoguće graditi mišićnu masu sa povrćem. Što je daleko od istine. Brokule, špinat, kelj, mrkva, paradajz, kupus i drugo povrće su bogati vitaminima, mineralima, antioksidantima i sporo probavljivim ugljikohidratima. Predstavljaju odličnu alternativu, smeđoj riži, krompiru i škrobu. Ukoliko želite izbjeći masti, zamjenite cjelovite žitarice sa povrćem.

Ne jedete dovoljno

Kada god ste u fazi definisanja vi gubite i salo i mišićnu masu. Gotovo je nemoguće sagorjevati salo i nabacivati mišićnu masu istovremeno. Ukoliko ne jedete dovoljno dovest ćete sebe u situaciju gdje ćete izgubiti još više mišićne mase.  Pridržavanje dijete sa niskim unosom ugljikohidrata može funkcionisati neko vrijeme, međutim to će dovesti do usporavanja vašeg metabolizma. Nakon toga vaše tijelo će doći u fazu izgladnjivanja što će uzrokovati gubitak mišićne mase.

Izbjegavanje unosa ugljikohidrata

Dijete sa niskim unosom ugljikohidrata su izuzetno popularne u svijetu fitnesa i bodibildinga. Kada ljudi žele izgubiti višak kilograma, obično to započnu odricanjem od ugljikohidrata. Ukoliko se pripremate za bodibilding takmičenje, možete se koristiti kružnim unosom ugljikohidrata za sagorjevanje sala. Međutim oni koji žele nabaciti malo mišićne mase ili srezati nekoliko kilograma mogu nastaviti jesti ugljikohidrate u manjim količinama iz povrća. Također, cjelovite žitarice su odličan izvor kompleksnih ugljikohidrata. Bolje je da ograničite unos ugljikohidrata ili da koristite metodu kružnog unosa ugljikohidrata umjesto što ćete u potpunosti izbaciti ove makronutrijente. Za početak, nastojte da ne prelazite preko 100 grama ugljikohidrata dnevno. Ukoliko ne primjetite rezultate, onda dodatno smanjite unos. Također, ukoliko vam je cilj gubitak kilograma razmotrite da li je i vaš trening program u skladu sa tim ciljem. Za optimalne rezultate vaše dnevne ugljikohidrate unosite nakon treninga.

// workout.ba