Početnik? Novajlija u teretani? Svako, čak i vrhunski bodibilder, je jednom bio početnik. Trud, rad, disciplina, istrajnost, kao i znanje, su potrebni da biste dostigli svoj cilj. A kada se radi o suplementima, oni jednom početniku mogu djelovati potpuno strano, ali i vrlo primamljivo. Brži rezultati? Ostvarenje sna? Šta uzeti za početak?

U nastavku ćemo navesti nekoliko najčešćih grešaka početnika kada su u pitanju dodaci ishrani. Možda ćete se prepoznati u nekoj rečenici, ali niko se nije naučen rodio i svako od nas negdje griješi. Treba vam savjet u vezi ishrane, treninga ili suplementacije? Pošaljite nam upit na našu facebook stranicu ili ostavite komentar.

  1. Osnovni suplementi

Mnogi ljudi koji kreću sa suplementacijom pažnju obraćaju isključivo na dodatke poput proteina, amino kiselina, kreatina i dr. Često se zaboravlja ono što je jako važno – vitamini i minerali, esencijalne masne kiseline poput Omega-3 masti, preparati za zaštitu zglobova, antioksidanti. Živimo brzim životom i rijetko ko od nas (pogotovo ako je sportista) unosi dovoljno vitamina, minerala i antioksidanata putem hrane. Zbog toga je važno podvući značaj osnovnih suplemenata.

  1. Da li znamo šta je prioritet?

Većina početnika ne zna šta je prioritet kad je u pitanju ostala suplementacija. Na primjer, umjesto skupog NO reaktora pametnije je uložiti prvo u protein, amino kiseline… Oporavak nakon treninga je jako značajan i tu suplementi imaju ogromnu prednost u odnosu na hranu (vrijeme apsorpcije, sastav). Svakako, da bi se odredio prioritet, morate imati jasan cilj. Ukoliko niste u finansijskoj mogućnosti da obezbjedite kompletnu potrebnu suplementaciju, eto i dodatnog razloga za sastavljanje liste prioriteta.

  1. Najskuplji proizvod – bolji rezultati?

Česta greška je i mišljenje da je svaki skuplji proizvod kvalitetniji i bolji i da daje brže rezultate. Ovo nije uvijek obavezno pravilo. Iskusni vježbači čitaju sastav, upoređuju proizvode i znaju da je postizanje trajnih rezultata “maraton”, a ne trka na 100 metara.

  1. Gejner vs. protein?

Ukoliko uporedimo 3 kg proteina i 3 kg nekog gejnera, gejner je daleko jeftiniji. Ovo je dovoljno za neke početnike da se odluče na kupovinu gejnera, ne znajući zbog čega je to tako – gejneri, u ovom konkretnom primjeru, sadrže više ugljenih hidrata (šećera) i znatno manji procenat proteina. Ne kažemo da su gejneri loši, ali upoređivati isključivo pakovanje i cijenu, bez gledanja tabele sastava, je česta greška.

  1. Previsoka očekivanja

Čak i ako imate odlično ukombinovanu suplementaciju, potrošili ste veliku sumu novca, možda će zvučati razočaravajuće – ali to nije garancija za rezultate. Suplementi mogu mnogo da pomognu, ali oni ne mogu da zamjene hranu. Dakle, ishrana pod broj 1, pa tek onda sve ostalo. Previsoka očekivanja često znaju da budu problem. Koliko kilograma mišićne mase ću dobiti za mjesec dana? Koliko kilograma ću skinuti za mjesec dana uz korištenje sagorjevača? Ova pitanja nemaju precizan odgovor, jer ne zavise isključivo od odabira suplemenata.

  1. Previše suplemenata

Vratit ćemo se na dobro poznatu rečenicu – ishrana je 70% uspjeha. Mnogi početnici, u želji da brže napreduju, kupuju po deset različitih suplemenata ili prekoračuju preporučene doze vjerujući da to donosi i brže rezultate. Savjet – ne prekoračujte preporučene doze. Više suplemenata – manje hrane je pravilo koje ne važi. Više hrane i dodavanje suplemenata – je pravilo koje “djeluje”.

  1. Prekomjerno konzumiranje

Čest primjer prekomjernog konzumiranja je npr. u slučaju proteina. Ima ljudi koji piju protein i po 4-5 puta dnevno. Naš savjet je da protein konzumirate nakon treninga, a u toku dana po potrebi – npr. ujutru ili još jednom između obroka. Više od tri mjerice proteina dnevno ne bi bilo poželjno da unosite, ne zbog štetnosti, već zbog činjenice da proteinska “čvrsta” hrana nema zamenu, kao i da tijelo ne može da iskoristi preveliku količinu proteina odjednom. Višak proteina takođe ide u salo. Kreatin je takođe jedan od primjera. Više kreatina ne znači više snage. Doziranje suplemenata zavisi od same osobe, njenih ciljeva i mnogih drugih faktora, te je zbog toga potrebno bolje poznavati samu osobu.

  1. “U gram i miligram”

Čitati sastav proizvoda je uvijek poželjno i preporučljivo. Međutim, treba takođe imati u vidu da ponekad određene razlike između suplemenata predstavljaju minimalne razlike za jednog rekreativca-vježbača. Na primjer, klasičan kvalitetan whey protein sirutke koji ima 2 g ugljenih hidrata po dozi nije ništa manje bolji od hidrolizata proteina sirutke sa 0 g ugljenih hidrata (u svakom slučaju, vrhunski protein, ali za jednog rekreativca razlike su jako male!). Mnogi mjere u gram dozu amino kiselina, dok ne obraćaju pažnju, na primjer, na unos makronutrijenata putem hrane. Nijedna ni druga krajnost nije dobra.

  1. Priče iz teretane

Po teretanama se mogu čuti razne priče; od toga koliko su suplementi neka “opasna hemija” do toga koji preparat najbolje “radi” i šta bi ko trebao da pije kako bi povećao mišićnu masu. Čuvajte se raznih “stručnjaka” i pazite koga slušate. Takođe imajte u vidu da suplementi ne djeluju na svakoga isto, te da jedan suplement nekome može savršeno odgovarati, dok nekom drugom neće imati isti efekat.

  1. Neprovjereni kvalitet

Na našem tržištu se mogu naći proizvodi dostupni po nižim cijenama, ali upitnog kvaliteta. Pazite šta kupujete, jer zdravlje nema cijenu. Nešto što unosimo u svoj organizam mora biti kvalitetno i provjereno, a suplementi nisu igračka.

Izvor: pansport.rs