Istražitelji sa univerziteta Erlangen-Nuremburg u Njemačkoj su otkrili da je bolje jesti čisti proteinski obrok odmah ujutro za doručak nego obrok koji sadrži proteine, ugljikohidrate i masti. Konzumirajući čisti proteinski doručak, vaše tijelo će proizvoditi više anaboličkih hormona kao što je hormon rasta i inzulin, te ograničiti proizvodnju kortizola.
Učesnici u istraživanju su bili muškarci između 18 i 40 godina. Ispitanici su konzumirali miks od 24 grama aminokiselina rastvorenih u čaši vode svako jutro. Miks je sadržavao sljedeće aminokiseline:

– Valin,
– Leucin,
– Izoleucin,
– Fenilalanin,
– Tirozin,
– Tripotofan,
– Lizin,
– Metionin,
– Cistein,
– Treonin i
– Histidin.

Zajedno sa vitaminima i mineralima. U istraživanju su formirane tri grupe učesnika: grupa koja je postila (nije ništa jela), grupa koja je unosila ugljikohidrate sa proteinima mlijeka (isti broj kalorija kao spomenuti šejk aminokiselina) i treća grupa koja je unosila miks aminokiselina.

Rezultati

Doručak koji se sastojao od čistih proteina (miks aminokiselina) je rezultirao visokim HGH-om (hormonom rasta): koncentracija je porasla u prosjeku za faktor 21 i ostala na visokom nivou oko sati ipo za većinu ispitanika. Još jedan efekat koji se primjetio jeste pad u nivo kortizola za gotovo 50% prilikom konzumiranja miksa aminokiselina, dok je u drugoj grupi gdje su kombinovani ugljikohidrati i proteini iz mlijeka pad kortizola bio za svega 10%.

Rezultati istraživanja pokazuju da sportaši, ali i druge osobe kojima je stalo do zdravlja mogu imati velike koristi ukoliko praktikuju doručak sa što je moguće obilnijom količinom proteina. Na taj način ćete osigurati maksimalnu proizvodnju hormona rasta kao i povećanje IGF-1 (Insulin-like growth factor 1 – hormon sa molekularnom strukturom sličnom inzulinu, ima važan anabolički efekat). Prema tome čisti proteinski doručak odmah ujutro bi mogla biti najbolja opcija.

Dakle, ciljajte da vam se doručak sastoji od velike količine proteina i možete očekivati pozitivne dugoročne rezultate.

 // workout.ba