Ovdje ćemo kratko razmotriti kada je to najbolje vrijeme za uzimanje proteina, ali i drugih suplemenata kao što su kreatin i glutamin kako biste od njih  iskoristili maksimum. 

Protein

Gotovo svakom vježbaču ili sportisti protein predstavlja omiljeni dodatak prehrani. Protein pomaže u promovisanju rasta mišićne masa i izuzetno je važan za oporavak mišića nakon napornog treninga. Protein se može pronaći u različitim oblicima kao što su hrana, prah, čokoladice i drugi oblici.

Kada uzimati protein?

Od najvažnijeg do manje važnog perioda:

– Najvažniji period za unos proteina jeste odmah nakon vašeg treninga. Ovo je period kada vaši mišići zahtjevaju unos nutrijenata kako bi im pomogli da se oporave i rastu. Mnogi stručnjaci se slažu da ovaj unos proteina treba biti u roku od 30 do 60 minuta nakon treninga.

– Prije spavanja. Unos određene količine proteina prije spavanja osigurava vašem tijelu gorivo koje mu je potrebno. Razmislite o tome. Vi spavate oko osam sati i u tom periodu ništa ne unosite u organizam. Opskrbite svoje tijelo sa proteinom prije nego krenete na spavanje kako bi tijelo iskoristilo protein za oporavak i rast mišića. Najbolja opcija pred spavanje je kazein protein zbog njegove sporije apsorpcije. Možete ga unijeti u vidu suplementa ili konzumirajući nemasni (posni) sir.

– Nakon što se probudite. Baš kao i u prethodnoj situaciji. Upravo ste proveli osam sati bez da ste unijeli bilo šta u organizam. Opskrbite svoje tijelo sa potrebnim nutrijentima kada se probudite.

– 30 minuta prije treninga. Unos proteina prije treninga je također važan. Unos proteina pola sata prije treninga će vašim mišićima osigurati potrebno gorivo da funkcionišu na svom maksimumu.

Kreatin

Kada unositi kreatin?

Kreatin pomaže u punjenju vaših ćelija energijom i to primarno mišićnih ćelija. Kreatin koriste sportaši koji žele da povećaju mišićnu masu, ali i da imaju više energije tokom treninga. Za najbolje rezultate, uzmite kreatin oko pola sata prije treninga i odmah nakon što završite sa treningom. Baš kao i za protein, za kreatin se smatra da pomaže u sprečavanju razlaganja mišića i pomaže u njihovom oporavku. Unos prije i nakon treninga se smatra optimalnim kako bi se ostvario maksimum tokom treninga i oporavka.

Glutamin

Kada unositi glutamin?

Glutamin je aminokiselina koja se nalazi u mišićima i koja je zadužena za njihovu snagu, izdržljivost i oporavak. Kao najčešća aminokiselina, glutamin čini 61% skeletnih mišića i povećava vašu sposobnost da lučite hormon rasta (HGH), metabolizirate masti i sprečava razlaganja vaših mišića. Uzimanje 5 grama glutamina prije spavanja dokazano povećava nivo hormona rasta i ovo se smatra optimalnim periodom za unos glutamina. Pored toga, baš kao i sa proteinom i kreatinom, uzimanje glutamina nakon vašeg treninga je također preporučljivo, ali i ujutro kada ustanete.

// workout.ba