Alkohol ili etanol je jedno od najstarijih pića na svijetu. Vrlo često pitanje je koliko alkohol šteti sportašima, posebno bodibilderima. Odgovor na ovo pitanje ćemo razmotriti u nastavku uz navođenje nekih činjenica.

Alkohol ljudi obično koriste kao sredstvo za zabavu i opuštanje, međutim ukoliko ste sportaš ili bodibilder važno je da budete svjesni koliko alkohol može naštetiti u procesu izgradnje mišića.

Štetni efekti alkohola za sportaše i bodibildere:

Čiste kalorije – Alkohol ne sadrži vitamine niti hranjive tvari što znači da predstavlja čiste kalorije.  Alkohol u 1 gramu sadrži 7 kalorija, što znači da ukoliko popijete samo jednu čašicu votke vi ćete unijeti oko 100 kalorija, što je mnogo ukoliko nastojite skinuti salo. Povećan unos alkohola u ishrani znači i visok unos kalorija što je nešto što nijedan bodibilder ne želi. Konzumiranje alkohola također usporava metabolizam i narušava Krebsov ciklus. Krebsov ciklus ili ciklus limunske kiseline je jedan od temeljnih metaboličkih ciklusa kod ćelija koje koriste kisik u procesu ćelijskog disanja. Kada se Krebsov ciklus ne odvija pravilno, tijelo nije u mogućnosti da razlaže masti. Osim toga, tijelo mora uložiti dodatni napor kako bi probavilo i metaboliziralo alkohol što usporava proces sagorijevanja sala.

Alkohol uzrokuje dehidraciju – Konzumiranje alkohola ima i kratkoročne i dugoročne efekte. Alkohol je diuretik, što znači da uzrokuje pretjerano mokrenje. Prisutnost tečnosti u alkoholu rezultira još većim mokrenjem. Pretjerano mokrenje vodi do gubitka jona, kao što su natrij, kalij i magnezij, a koji su potrebni tjelesnim ćelijama kako bi pravilno funkcionisale. Osim toga, gubitak vode kroz mokrenje je neproporcionalno količini izgubljenih jona.  Kada je koncentracija jona u krvi povišena, voda se istjeruje iz ćelija i na taj način se smanjuje prisutna količina vode u ćelijama. Ovo uzrokuje dehidraciju i osjećaj žeđi.

Zadržavanje vode je važno za bodibildere, jer voda u mišićima daje definisan i snažan izgled. Međutim, dehidracija kao rezultat konzumiranja alkohola otežava izgradnju mišićnih ćelija. Povećan unos alkohola od strane bodibildera značajno šteti mišićnom rastu jer blokira apsorpciju važnih nutrijenata koji su neophodni za mišićnu kontrakciju, opuštanje, oporavak i rast.

Alkohol usporava sintezu proteina – Sinteza proteina je proces u kojem se azot iz aminokiselina koristi od strane ćelija za izgradnju proteina. Dezoksiribonukleinska kiselina (DNK) i ribonukleinska kiselina (RNK) su uključene u ovaj proces. Veliko konzumiranje alkohola može značajno uticati na ovaj proces.

Alkohol snižava nivo testosterona i povećava nivo estrogena – Više razine alkohola u krvi uzrokuju snižavanje razine testosterona. Provedena su istraživanja kako bi se pronašla veza između razine opijenosti i razine testosterona. Pokazano je da nivo testosterona u prosjeku padne za 25% u opijenom stanju. Alkohol također uzrokuje bržu aromatizaciju androgena u estrogen. Zato je bitno da bodibilderi koji uzimaju androgene izbjegavaju konzumiranje alkohola jer u suprotnom rizikuju da dobiju ginekomastiju (ženske sise). Zbog toga se bodibilderi koji uzimaju androgene i piju alkohol izlažu riziku od aromatizacije. U još jednom istraživanju pokazano je da konzumiranje alkohola smanjuje nivo hormona rasta (HGH) i do 42%.

Osim toga, kada kod bodibildera dođe do smanjenja nivoa testosterona usljed konzumiranja alkohola, oni onda vrlo često osjećaju seksualni nagon. To je zato što tijelo nastoji da vrati nivo testosterona tako što otpušta luteinizirajući hormon (LH) u velikim količinama.

Gubi se na energiji i snazi – Ukoliko ste konzumirali alkohol 1-2 dana prije treninga, osjetit ćete nedostatak energije i negativan efekat na vašu snagu.  Alkohol utiče na metabolizam supstanci u našem tijelu uključujući masti i ugljikohidrate. Smanjeni nivoi energije i snage imaju i negativan uticaj na kardiovaskularnu funkciju. Ograničen metabolizam ugljikohidrata također ograničava i nivo glikogena u mišićima, što rezultira umorom.

Zaključak: Prema tome ukoliko ste ozbiljan sportaš i vježbač onda biste trebali izbjegavati konzumiranje alkohola s obzirom na štetne uticaje koje proizvodi i to ne samo na mišićni rast, nego i na ostale tjelesne funkcije. Ne samo da trebate izbjegavati konzumiranje alkohola prije ili poslije treninga, nego biste trebali izbjegavati alkohol u potpunosti. Jer konzumiranje nekoliko pića noć prije treninga može negativno uticati i na vaše performanse.

// workout.ba