Ljudska zastava ili human-flag predstavlja jedan od zaštitnih poteza street workouta. Predstavlja atraktivan ali i veoma zahtijevan potez koji angažuje mišiće kompletnog tijela. Posebno se angažuju mišići leđa, ramena, triceps, trbušni zid, kosi trbuđni mišići i mišići trapeza, dok se u naprednijim varijantama gdje se izvode određene rotacije angažuju quadratus lomborum i mišići kukova.

Dobra osnova za pripremu tijela za ljudsku zastavu su druge vježbe koje angažuju cijelo tijelo poput zgibova sa širokim hvatom (pull-ups), tzv. brisači (windshield wipers), sklekovi u stoju na rukama (handstand push ups), ali i vježbe poput bočnih trbušnjaka i podizanja nogu s poda. Bitno je od početka krenuti s pravilnim hvatom. Svaki vježbač mora naći sebi idealnu širinu položaja ruku jer je svako drugačije građen pa tako i sile drugačije djeluju. Prilikom izvođenja svaki dio tijela služi za određeni dio posla. Donja ruka gura, gornja ruka vuče, ramena su izgurana prema gore, dakle nisu opuštena, donji zglob kontrolira rotaciju, muskulatura torza kontrolira ravni položaj leđa, dakle da nema uvinuća, kukovi ne smiju padati, a radi stabilnije pozicije, gluteusi i mišići nogu su također stegnuti.

Za početnike se preporučuje da vježbe rade svaki drugi dan. Prosjek za osobu koja ima iskustva u sličnim sportovima da uradi human-flag je 3 mjeseca. Također važno je da trenirate obje strane podjednako.

U videu je objašnjeno na koje elemente treba obratiti pažnju:

Nakon što uvježbate ljudsku zastavu možete probati različite varijacije na različitim mjestima. 🙂