Salo na trbuhu najbolji je pokazatelj da vam je zdravlje ugroženo. Ako ste žena opseg struka ne bi trebao biti veći od 90, a ako ste muškarac 101,5 centimetara. Ako ste prešli te vrijednosti, ovo je hrana koju odmah trebate izbaciti s jelovnika.

1. Rafinirane žitarice

Uobičajeni primjeri rafiniranih žitarica su bijela riža, bijeli kruh i bijela tjestenina. Za razliku od cjelovitih žitarica, rafinirane su modificirane od svog prirodnog oblika i dramatično povećavaju šanse za debljanje.

2. Punomasno mlijeko ili 2% mlijeko

Većina zna da je punomasno mlijeko loše za liniju, no i ono smanjene masnoće kalorično je i puno masnoća, tako da će utjecati na izgled trbuha ako se redovito konzumira.

  1. Gazirana pića

Bez obzira radi li se o klasičnim ili dijetalnim verzijama, budete li ih pili salo na trbuhu neizostavan je rezultat.

  1. Muffini

Trebate biti svjesni da jedan muffin sadrži oko 500 kalorija, i više od polovine dnevno preporučene količine šećera.

  1. Sir

Sir je dobar izvor kalcija, ali je i izvor visoke razine zasićenih masnoća. Čak i male količine sira mogu sadržavati polovinu preporučenog dnevnog unosa masti.

  1. Sve namirnice koje sadrže trans masti

Čak i mala količina trans masti može utjecati na vaše zdravlje, ali i povećanje sala oko trbuha. Hrana koja obično sadrži trans masti su pekarski proizvodi, kokice za mikrovalnu i pržena hrana.

  1. Prerađeno meso

Salame, hrenovke i kobasice mogu biti primamljive, ali najbolje ih je izbjegavati ako želite ravan trbuh. Mesne prerađevine bogate su kalorijama i zasićenim mastima, pa su jedan od najčešćih uzroka debljanja.

  1. Čips

Čips od krompira dolazi u desecima različitih okusa i jedan je od najpopularnijih oblika hrane za utjehu. Ipak, vaš trbuh neće vam biti zahvalan što ga jedete. Jako je kaloričan i pun soli, a i izvor trans masti.

  1. Bilo koja hrana s rafiniranim šećerom

Hrana bogata rafiniranim šećerom ima malu hranjivu vrijednost i puna je praznih kalorija koje povećavaju razinu glukoze u krvi. Rafinirani šećeri jedan su od najpoznatijih izvora jednostavnih ugljikohidrata, koji potiču tijelo da nakuplja masnoće u području abdomena.

  1. Alkohol

Sve vrste alkohola ostavit će posljedice na izgled vašeg trbuha. Alkohol će usporiti tijelo da sagorijeva masnoće i šećere onemogućavajući oksidaciju lipida. Također sadrži prazne kalorije.

  1. Sol

Konačno, iako sama sol neće utjecati na to da se debljate u području trbuha, konzumiranje prevelike količine hrane i pića koja sadrži visoku količinu natrija može stvoriti dojam da imate debeli trbuh. Problem je što sol zadržava vodu u tijelu, a većina toga će biti vidljiva u abdominalnom dijelu tijela na način da ste otečeni i mlohavi.

(magazin.hr)

Opasnost od sala na stomaku

Zdravlje osoba normalne tjelesne mase, ali sa previše sala na stomaku, moglo bi da bude lošije nego zdravlje gojaznih osoba, pokazali su rezultati američkog istraživanja. Salo na stomaku, povezano sa hipertenzijom (povišenim krvnim pritiskom) ili viškom šećera u krvi, izlaže opasnosti od dijabetesa i srčanih oboljenja, to se zove metabolički sindrom, objavila je agencija Rojters. Radi se o rezultatima koji bi mogli da suštinski promijene liječenje kardiovaskularnih oboljenja. Naučnici su do njih došli istražujući tokom 14 godina oko 12.800 osoba starosti u prosjeku 44 godine kojima je grupa naučnika na čelu sa profesorom Fransiskom Lopesom-Himenesom iz klinike “Mejo” (Mayo) u Ročesteru (Minesota) utvrđivala indeks tjelesne mase i odnos između obima struka i bokova, što je indikator rasporeda masnoće u nivou stomaka. Tokom ispitivanja je utvrđena veća smrtnost izazvana kardiovaskularnim, ali i drugim, oboljenjima kod osoba sa normalnim indeksom tjelesne mase, ali sa viškom sala oko stomaka, nego kod onih sa normalnom tjelesnom težinom i bez viška sala na stomaku.

Radi se o tome da, kako su objasnili stručnjaci, krv koja potiče od masnog tkiva u stomaku direktno dolazi do jetre koja proizvodi jedinjenja koja povećavaju otpornost na insulin, što dovodi do dijabetesa, a te masnoće, smještene duboko u stomaku, su i štetnije jer luče više inflamatornih supstanci. Stručnjaci, zato, preporučuju konzumiranje manje masne hrane i fizičku aktivnost, prije nego dijete.

(Tanjug)

Nemojte ignorirati opasnost sala na trbuhu!

Gotovo devedeset posto ljudi nije svjesno rizika koji donosi salo na trbuhu. Studija provedena nad 12,000 Europljana pokazala je kako ljudi nisu svjesni opasnosti koju donosi mast na trbuhu. Nakupine sala na ovim mjestima mogu ukazati na nakupljanje masti oko unutarnjih organa! Studija kompanije GlaxoSmithKline navodi kako je mast oko unutarnjih organa snažno povezana s dijabetesom tipa 2 i srčanim bolestima. Većina ispitanika, saznavši kakva opasnost prijeti od “kolutova na trbuhu” izjavila je kako bi u slučaju pretilosti odmah krenula na dijetu.

Doktor Terry Maguire, autor studije i počasni predavač na sveučilištu Queen's u Belfastu tvrdi kako ljudi uglavnom nisu ni svjesni činjenice kako je salo oko organa u trbušnoj šupljini, doista velik problem. Prisutnost ove masti u organizmu povezana je s otpuštanjem proteina koji uzrokuju upale, a može doći i do oštećenja arterija i jetre, te promjene načina na koje tijelo koristi šećer i masnoće.

Pritom je samo četvrtina ispitanika izjavila kako pretilost smatra prijetnjom zdravlju dugoročno gledano. Naime, većina pretilih osoba svoju težinu smatra estetskim problemom, ali ne i zdravstvenim. Kada osoba izgubi na težini, mast oko organa se lakše pretvara u energiju, nego mast koja se nalazi odmah ispod kože, a čak i mali gubitak na težini čini razliku. Pritom je trajni gubitak kilograma koji zahtijeva duže vrijeme dijete, bolji od instant dijeta.

(ordinacija.hr)

Kako skinuti stomak?

Prije nego što krenete u rat protiv sala na stomaku, znajte da je malo sala na tijelu u stvari dobro za Vas, jer održava tjelesnu temperaturu na odgovarajućem nivou i obezbjeđuje hranljive sastojke u trenutcima kada ste bolesni i ne možete da jedete.

Dizanje tegova i aerobik će Vam pomoći da se riješite viška sala oko srednjeg dijela tijela. U tome će Vam takođe pomoći zdrava ishrana. Ovde ćemo pričati o tome šta treba uzeti u obzir ako ste ozbiljno riješili da se oslobodite stomaka.

Najbolji način da se oslobodite sala na stomaku

Ako smanjite količinu kalorija koje unosite u organizam najefektivnije ćete se osloboditi sala na stomaku. U suštini, da biste se oslobodili sala na bilo kom dijelu tijela, morate unositi manje kalorija nego što je to Vašem tijelu potrebno. Manjak kalorija će pokrenuti sagorijevanje viška masti kako bi se taj manjak nadoknadio. Ali nemojte da pretjerujete. Izgladnjivanje je dobro samo do određenog stepena, a poslije toga počinju oštećenja u Vašem organizmu, npr. oštećenja centralnog nervnog sistema.

Da biste se oslobodili sala na stomaku, unosite manje šećera u organizam. Šećeri koji se nalaze u brzoj hrani i sokovima su šećeri koji se brzo sagorijevaju, za razliku od šećera u voću i povrću, koji sporije sagorijevaju. Ako Vaše tijelo obrađuje šećer i od njega stvara energiju, a Vi tu energiju ne koristite, ti šećeri će biti pretvoreni u mast za kasniju upotrebu. Ako želite da uživate u slatkišima, uživajte u njima odmah prije neke intenzivne fizičke aktivnosti.

Dobro je jačati stomačne mišiće, ali to neće djelovati kao magija protiv sala na stomaku. Nemojte da vježbate samo stomačne mišiće, već i ramena, leđa i ruke kako biste dobili V-figuru, što će vizuelno učiniti Vaš stomak manje istaknutim. Ne zaboravite: ako želite da povećate mišiće, treba da radite vježbe sa manje ponavljanja (oko 8 ) i manje serija sa više opterećenja. Ako želite da izdefinišete mišiće, radite više ponavljanja, više serija, pod manjim opterećenjem. Svakodnevna vježba i duge šetnje će Vam sigurno pomoći da se oslobodite sala na stomaku.

Vježbe za sagorijevanje sala

Ne postoji jedna vježba koja će otopiti salo na stomaku. Poželjno je vježbati stomačne mišiće, jer građenje mišića pospješuje sposobnost tijela da efikasnije sagorijeva kalorije. Što više mišića imate, to je Vašem tijelu potrebnije više kalorija kako bi održavalo te mišiće. Ako svedete kalorije na minimum, Vaše tijelo će početi da troši salo kako bi proizvodilo energiju i na taj način će se salo na Vašem stomaku smanjivati. Jačanje trbušnjaka ima dva efekta: prvi je da ćete izgraditi mišiće koji će Vam pomoći da sagorite više kalorija, a drugi je da veći trbušni mišići zatežu kožu koja ih pokriva i na taj način zatežu stomak i smanjuju količinu kože koja visi preko linije struka.

Još jedna vrlo bitna stvar: samo vježbanje trbušnjaka neće biti dovoljno da dođete do željenog izgleda. Idite u teretanu ili dižite tegove ali tako da aktivirate što više mišićnih grupa i svaki dan džogirajte ili idite na aerobik kako biste sagorjeli salo koje već imate.

(planetazdravlja.com)