Bodybuilding nije samo stvar izbora; to je način života koji zahtijeva mentalnu i tjelesnu posvećenost u, ali i izvan teretane. Potrebno je da svoj život uskladite sa planom vaše ishrane, a vaša ishrana se mora sastojati od namirnica koje će vašem tijelu obezbijediti najkvalitetnije gorivo. Ovo je dio gdje zobene pahuljice igraju važnu ulogu jer su poznate kao namirnice koje su bogate ugljikohidratima i vlaknima, a koji su idealni za zahtjevan način života koji ima jedan bodybuilder.

Pa da vidimo čemu to doprinose zobene pahuljice u ishrani jednog bodybuilder-a?

  1. Energija

Svaki put kada se nalazite u izuzetno zahtjevnom treningu vaše tijelo sagorijeva kalorije kao izvor energije za vaše mišiće. Ove kalorije spadaju u dvije kategorije – masti i ugljikohidrate. Jedno istraživanje 2009. godine na univerzitetu St. Thomas koje je sproveo Dr. Daniel Carey je otkrilo da tokom aktivnosti slabog intenziteta tijelo koristi 57 % kalorija od masti i 43% kalorija od ugljikohidrata. Međutim tokom perioda treninga visokog intenziteta, u koje spada većina vježbi svakog bodybuilder-a, tijelo koristi oko 87% kalorija iz ugljikohidrata. Zboga toga su zobene pahuljice, kao namirnice bogate kvalitetnim ugljikohidratima idealan obrok prije treninga.

  1. Kalorije

Prema preporuci Odjela za agrikulturu u Americi postoji odgovarajuća količina kalorija za svaku osobu u zavisnosti od njihove aktivnosti, godina i spola. Tako na primjer, 32-godišnja ženska osoba koja živi prosječno aktivnim životom treba svega 1.800 kalorija po danu kako bi održala zdrav nivo energije. Sa druge strane, 27-godišnji muškarac sa intenzivnim načinom života kao bodybuilder treba preko 3.000 kalorija po danu. Jedno serviranje zobenih pahuljica sadrži 140 kalorija, što jednom bodybuilderu dozvoljava da ima nekoliko porcija, između glavnih obroka u toku dana.

  1. Tajming

Kao što smo ranije spomenuli, način života jednog bodybuildera zahtijeva određeni raspored i tajming. Prema jednom sprovedenom istraživanju, vaši obroci bi trebali biti specifično raspoređeni u periodima oko vaših treninga. Manji obroci kao što je to zdjela zobenih pahuljica se treba jesti oko 2-3 sata prije intenzivnog treninga, što omogućava hrani da bude probavljena prije nego počnete sa treningom. Veće obroke treba jesti između tri i četiri sata prije treninga kako bi se mogli probaviti. Ukoliko još uvijek niste probavili hranu vaše tijelo će trošiti dragocijenu energiju na process probavljanja umjesto da je usmjeri na trening.

  1. Odabir zobenih pahuljica

Odabir zobenih pahuljica može biti komplikovan, a sastoji se od dvije glavne opcije: tradicionalne zobene pahuljice ili zobene pahuljice sa raznim dodacima. Tradicionalne zobene pahuljice se sastoje samo od cjelovitih pahuljica bez ikakvih aditiva, šećera, soli zasićenih i nezasićenih masti. Sa druge strane imate opciju zobenih pahuljica koje sadrže velike količine šećera i oko 240 mg soli, što je oko 16% preporučenog dnevnog unosa soli. Također, ova vrsta zobenih pahuljica sadrži i po 1 g polinezasićenih i mononezasićenih masti. Prema tome, tradicionalne zobene pahuljice su zbog svog čistog sastava bez aditiva mnogo zdravija i efikasnija opcija.

  1. Dodatna razmatranja

Mišići ne rastu samo od velikih količina ugljikohidrata. Ugljikohidrati vas mogu opskrbiti energijom koja vam je potrebna za naporan trening, međutim vaši mišići trebaju značajne količine proteina kako bi rasli. Odjel za agrikulturu u Americi preporučuje da bodybuilderi unose oko 2 grama proteina po kilogramu tjelesne težine. Izvor proteina mogu biti: proteinski šejkovi, nemasna govedina, nemasna puretina, piletina, te ribe bogate sa omega-3 masnim kiselinama.

 // workout.ba