Grejp se u ishrani koristi još od 1930. godine. Danas postoje brojni naučni radovi koji navode dokaze o pozitivnom uticaju grejpa na tjelesnu kompoziciju, poboljšanje inzulinske rezistencije te da služi kao antioksidans.

Kako možemo iskoristiti prednosti grejpa? Grejp ima brojne nutritivne korisnosti, bogat je vitaminom C (u 100 g ima preko 20% preporučene dnevne doze), sadrži vlakno pektin, roza i crvena nijansa grejpa sadrže antioksidanse likopen i naringin. Istraživanja su pokazala da grejp takođe može pomoći u snižavanju holesterola.

Mršanje

U jednom istraživanju je napravljena usporedba između tri grupe ljudi i njihovom procesu mršavljenja. Jednoj grupi je davan đus od grejpa, drugoj je davan svjež grejp, a trećoj grupi su davane placebo kapsule. Nakon 12 sedmica, grupa koja je unosila svježi grejp je izgubila 1.6 kg, grupa koja je pila đus od grejša je izgubila 1.5 kg, dok je placebo grupa izgubila 0.3 kg.

–  Svježi grejp i đus od grejpa su pokazali dosta slične rezultate kada je u pitanju mršavljenje. Međutim kada se samo pije sok od grejpa, gube se benefiti vlakana koji se nalaze u grejpu.
–    Veličina serviranja je bila pola grejpa ili 240 ml soka od grejpa.

Inzulinska reakcija, angiogeneza i antioksidans

Ista studija je provela još jednu analizu u kojoj je otkriveno da je kod grupa koje su konzumirale svježi grejp i sok od grejpa došlo do značajnog smanjenja inzulina 2 sata nakon unosa glukoze, u odnosu na grupu sa placebo kapsulama. Grejp sadrži sastojak naringin koji je u studijama provedenim na životinjama pokazao:

–    Naringin je pokazao da ima zaštitni efekat protiv kognitivne disfunkcije i oksidativnog oštećenja kod štakora.
–   Naringin je inhibitor vaskularnog endotelnog faktora rasta (VEGF), koji uzrokuje angiogenezu (stvaranje novih krvnih žila).
–   Naringin smanjuje neuropatiju uzrokovanu dijabetesom kod štakora.

Ova istraživanja ukazuju na potencijalni zaštitni efekat koji grejp ima na nervni sistem (antioksidans). Također potencijal u formiranju novih krvnih žila pomaže sportašima da poboljšaju svoj vaskularni sistem.

// workout.ba