“Dajte mi 1 kilogram junetine, duplu porciju pećenog krompira, sa dodatnim sosom i dajte mi pitu od jabuke za dezert. Ne komad pite – dajte mi čitavu pitu, molim vas.”

Ukoliko ste ikada imali priliku da jedete ručak ili večeru sa nekim bodibilderom, onda ste upoznati sa prethodnom narudžbom koja posve zaprepasti konobara. Ovakav obrok bogat ugljikohidratima, proteinima i mastima je bio popularan način “nabijanja” mišićne mase i  kilograma. “Nabacit ću koliko je god moguće kilograma, a kasnije ću onda da sagorim salo”, je vrlo čest moto. 

Mnogi bodibilderi ulažu puno truda kada je u pitanju njihova strategija ishrane. U njihovoj kuhinji vrlo često možete naći vagu, kalkulator, dnevnik i olovku. Neki od ozbiljnih bodibilding takmičara idu do te mjere da sa sobom svuda nose dnevnik i olovku, te bilježe svaki obrok koji pojedu.

Naravno, nema svaka mršava osoba iste ciljeve, želje i odlučnost da živi život bodibildera. Ipak, mršave osobe će imati mnogo više uspjeha ukoliko imaju brz i kvalitetan plan ishrane koji će pratiti uz minimalna mjeranja i zapisivanja.

Principi ishrane za izgradnju mišića

Savladavanje principa ishrane bi trebalo da bude kao savladavanje principa treninga – jednostavno. Savladajte osnove i onda ih uporno primjenjujte. Razmišljajte o pravilu 80/20. 80%  vaših rezultata dolazi od 20%  vašeg znanja. Iskorištavanjem onoga što već znate i primjenjivanjem konstantno tog znanja je magična formula. Sada ćemo preći preko najvažniji principa ishrane koje je potrebno da usvojite ukoliko želite da vaše tijelo raste.

Prvi princip: Jedite često – svaka 2.5 do 3 sata

Ne očekujte da nabacite kvalitetnu mišićnu masu bez sala sa 2-3 velika obroka dnevno. Ovakavim načinom ishrane unose se ogromne količine proteina i ugljikohidrata u tijelo, a vaš organizam može pohraniti samo određeni broj kalorija po obroku.. Logično je onda šta je rezultat takvog načina ishrane ? Nadutost, loša probava i neželjeno salo.

Vaš prvi obrok trebate unijeti u roku od 15-30 minuta nakon buđenja I nakon toga jesti svaka 2.5 – 3 sata. Naštimajte štopericu sa alarmom da vas podsjeća svaki put kada trebate pojesti obrok. Nemojte posmatrati ove obroke kao opterećenje nego na njih gledajte kao prilike kojima ćete postići rast vaših mišića. Sa svakim novim obrokom pomislite na punija prsa, šira ramena, veće ruke i tvrde i definisane trbušnjake!

A ukoliko propustite obrok, vizualizirajte more pirana kako jede vaše mišićno tkivo. Te smrtonosne pirane jedu vaše trenutne mišiće sa kojima čak niste ni zadovoljni. One čine vaše mišiće još manjim nego što su bili.

Ne, nećete izgubiti nekoliko centimetara oko ruke zato što ste propustili jedan obrok, ali kada krenete unositi 2-3 obroka dnevno umjesto 6-8, onda se nemojte uzrujati kada se ljudi iznenade ako im kažete da redovno idete u teretanu.

Dakle, koliko obroka bi trebalo da jedete? To je jednostavno, samo podjelite vrijeme koje ste budni sa 2 ili 3. Predlažemo da stvorite naviku jedenja svaka 3 sata, a kasnije možete preći i na svaka 2 sata. Znači, ukoliko ste budni 18 sati dnevno, jedite 6 obroka dnevno.

Šta ako jedan od tih obroka vam pada tačno u vrijeme pred spavanje? Nema veze, jedite! Iskoristite priliku da jedete! Jer kada bi bili baš ekstremni sa ovim principom, onda bi to značilo da treba da jedemo i svaka 3 sata tokom noći. Zaboravite na onu frazu “Nema obroka poslije 19 sati.”, na to zaboravite i jedite.

Također, nemojte gledati na ove obroke kao na potencijalne grickalice. Ovaj termin izbacite iz svog rječnika, ukoliko želite izgraditi mišiće. Zar mislite da Ronnie Coleman kaže” Hej, odoh da pojedem neke grickalice?” Svaka 3 sata treba da jedete kvalitetan obrok koji će vaše tijelo učiniti boljim.