MMA ili mješovite borilačke vještine su ozbiljan borbeni sistem koji zahtijeva od borca da ima dovoljno snage, kondicije, brzine i izdržljivosti za izuzetno naporne borbe. Većina boraca svoju fizičku spremu dovodi kombinacijom tegova i kardio vježbi, međutim plivanje je takođe odlična opcija i izazov za poboljšanje fitnes performansi.

Plivanje je prvenstveno kardiovaskularna aktivnost, što znači da srce, pluća i cijeli aerobni sistem moraju da intenzivno da rade i omoguće vam veću energiju i dotok kisika.U prijevodu, što više plivamo naša fitnes forma postaje sve bolja, a efikasnost kardio izdržljivosti sve izraženija na redovnim treninzima,odnosno borbama. MMA je sport u kome učestvuje svaki mišić na tijelu, a redovnim plivačkim treninzima radimo upravo na tome. Jiu jitsu je sastavni i nezaobilazni dio mma, i svoju priču obavlja na parteru. Korištenjem svih mišićnih grupa radimo sličan trening kao i u vodi prilikom plivanja, tako da je kompatibilnost i funkcionalnost plivanja u veoma snažnoj vezi sa pomenutim sportom. Zbog rijetko zahtijevnog kardio režima, mma borci moraju imati snažna i izdržljiva pluća, a plivačkim treninzima otvaramo pluća i obezbjeđujemo konkretniju kardio vaskularnu formu.

Poslije svake mma borbe ili napornog treninga, naše tijelo je iscrpljeno i zahtijeva optimalan odmor. Voda je sjajan prijatelj našeg oporavka i omogućava tijelu da se što prije vrati u željeno stanje. Laganim plivanjem opuštamo sve mišiće na tijelu, zglobove, nerve i bez velikog opterećenja smanjujemo muskularnu iscrpljenost, poboljšavamo cirkulaciju čime pomažemo organizmu da mu oporavak bude brži.

Povrede su česta pojava u mma svijetu. Rehabilitacija boraca može da traje i do godinu dana u zavisnosti od povrede. Kada ste povrijeđeni vaš trening može da bude veoma niskog inteziteta ili da uopšte niste u stanju da vježbate. Tada bi trebalo primjeniti provjerene metode, poput plivanja gdje sa svojom tjelesnom težinom sa veoma malim opterećenjem koje pruža voda, možemo sanirati povredu na lakši, brži i bezbolniji način. Slomljene kosti ili pokidani mišići su samo neke od povreda koje mogu biti brže sanirane ako vrijeme oporavka provodimo što više u vodi.

Poznato je da u današnjem mma postoji devet težinskih kategorija, od muha do teške kategorije. Dosta boraca prelazi iz jedne u drugu kategoriju, uglavnom nižu, a gubljenje kilaže je veoma nepopularna i ne toliko prijatna mjera. Sagorijevanje većeg broja kalorija i smanjivanje unosa istih putem hrane je jedan od provjerenih načina, a ako u taj režim dodamo i plivanje, po 30 minuta, pet dana u sedmici,tada ćemo gubitak kilograma učiniti još efikasnijim. Plivanje je sa sigurnošću jedno od najzdravijih i najpreporučljivijih sportskih aktivnosti, tako da ne bi trebali puno razmišljati da li ga ubaciti u plan treninga ili ne. Bili aktivan borac ili ne, plivanje donosi samo beneficije u vaš život i čini ga ljepšim i zdravijim.

Uživajte u vodi!

Izvor: pansport.rs