Većina boksera koristi trčanje kako bi popravili kardiovaskularnu izdržljivost. U boksu to se naziva “roadwork” (radovi na cesti).

Nekadašnji svjetski prvak u teškoj kategoriji “Smokin” Joe Frazier govorio je da je roadwork najvažniji dio bokserskog treninga, osnova koja pomaže da prežive 12 rundi akcije. Većina boksera trči rano ujutro, ostavljajući popodne i večer slobodnim za treninge u dvorani.

Učestalost

Bokserski trener i cutman Miyagi “Mack” Kurihara koji je trenirao šestoricu svjetskih prvaka savjetuje svojim borcima da trče tri do pet dana u sedmici. Kaže da disciplina u ovom segmentu dovodi do boljih rezultata u dvorani. Količina vremena koju želite potrošiti na trčanje ovisi o vašim ciljevima. Primjerice, dva mjeseca prije borbe Kurihara savjetuje da povećate udaljenost. Neki borci dodaju između kilometra i pol i tri svaki drugi dan priprema.

Razdaljina

Kako bi izgradili izdržljivost potrebna je produžena kardiovaskularna aktivnost. Borba nije sprint, više je poput polumaratona. Džogirajte kako bi ubrzali rad srca za produženi vremenski period. Koncentrirajte se na dužinu rute, a ne na brzinu. Frazier je govorio da treba redvno trčati dva do tri puta sedmično na duže staze.

Sprint

Ovakav način trčanja podrazumijeva eksplozivno trčanje visokog intenziteta praćeno kraćim periodom džogiranja. Sprint simulira dio runde u kojem bokseri bacaju serije brzih udaraca. Prirodni ritam većine mečeva uključuje trenutke eksplozivne akcije praćene periodima neaktivnosti. Prema boks treneru Johnu Brownu učinkoviti program sprintanja trebao bi uključivati džoging, praćen intervalima sprinta u trajanju od jedne do dvije minute. Mnogi boksači sprintaju dva puta sedmično.

Prednosti

Priručnik za boks trening vojne akademije na West Pointu navodi da ako bi bila dozvoljena samo jedna vježba u bokserskom programu to bi neupitno bilo trčanje. Trčanje povećava kapacitet pluća, jača noge i izdržljivost, tri važne komponente za dolazak u formu za borbu. Kurihara napominje da i najbolji bokseri mogu biti potučeni ako ostanu bez snage za vrijeme borbe.

Napomena

Kako bi spriječili ozljede, zagrijte se prije trčanja i ohladite se nakon. Prema Mayoclinic.com zagrijavanje će pripremiti vaše tijelo za vježbu, a hlađenje može ublažiti kasniju bol u mišićima. Kako bi se zagrijali istegnite se i džogirajte ili hodajte desetak minuta. Nakon trčanja hodajte ili džogirajte pet do deset minuta kako bi se ohladili.

Upozorenje

Iako bokseri obično trče tri do pet puta sedmično, ako ste početnik počnite polako. Ako počnete prebzo to može dovesti do prekomjernih ozljeda. Investirajte u kvalitetne patike za trčanje koje će vam osigurati udobnost i umanjiti mogućnost ozljeda.

Izvor: croring.com